کد خبر: ۸۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۸

دو ويژگي مهم طرح مسکن اجتماعي/ مقام مسئول در وزارت کار: اشتباهات مسکن مهر تکرار نمي‌شود

  يک مقام مسئول در وزارت کار گفت: طرح مسکن اجتماعي در ابعاد محدودتر اجرا مي شود و اشتباهات مسکن مهر را نخواهد داشت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، احمد بيگدلي شاملو درباره ويژگي ها و مزاياي مسکن اجتماعي گفت: مسکن اجتماعي از قبل اجرا مي شد و اکنون تفاوت آن در چگونگي اجراي آن است. کيفيت در اجرا و ابعاد محدودتر مسکن اجتماعي از ويژگي هاي اصلي آن محسوب مي شود.

مديرکل دفتر تعاوني هاي توزيعي وزارت کار اظهارداشت: مسکن اجتماعي به دنبال آن است که مزاياي مسکن مهر را داشته باشد ولي عاري از معضلات و مشکلات آن باشد. بيگدلي شاملو در بيان مشکلات مسکن مهر افزود: در مسکن مهر، جامعه هدف متناسب با امکانات اجرايي نبود و ديگر اينکه تکيه آن بر زمين دولتي بود، در حالي که در محدوده شهرها قرار نداشت.

وي تاکيد کرد: تعاون هيچگاه از مسکن اجتماعي غافل نبوده و با ويژگي هايي که اکنون مطرح است، با مشارکت وزرات تعاون و سازمان هاي مربوطه اجرا مي شود. مهم ترين ويژگي آن تفاوت در کيفيت اجرا، محل اجرا و مناطقي است که ابعاد محدودتري داشته و در بافت هاي فرسوده و شهري قرار دارند.

اين مقام مسئول در وزارت کار بيان داشت: از ديگر ويژگي هاي مهم مسکن اجتماعي، متناسب بودن هدف آن با امکانات اجرايي است. بيگدلي با اشاره به اينکه همکاري دستگاه ها با يکديگر در اين زمينه موجب هم افزايي مي شود تاکيد کرد: مسکن اجتماعي منحصر به تعاون نيست، اما تعاوني ها مي توانند آن را ساماندهي کنند و ما از اين موضوع استقبال مي کنيم.
*مهر