کد خبر: ۸۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۲

سردار دهقان: امروز جامعه ما نيازمند انديشه‌ شهيد مطهري است

 آيين تجليل از اساتيد و مربيان نمونه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي سپاه با حضور سردار سرتيپ پاسدار دکتر حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در دانشگاه افسريه امام حسين (ع) برگزار شد.

سردار دهقان در اين مراسم با گراميداشت روز معلم با تاکيد بر اينکه معلمي شغل انبياست، خاطرنشان کرد: شخصي که مي‌خواهد در جامعه‌اي عهده‌دار نقش معلمي باشد بايد ابتدا خود تهذيب نفس داشته باشد و خود را از دايره تنگ و کوتاه مادي جدا کرده باشد.

وي با بيان اينکه تهذيب نفس با رياضت و مجاهدت امکان‌پذير است، گفت: مجاهدت به معني تلاش پايدار و مستمر با پشتکار برخواسته از ايمان است.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح پر بودن از علم و دانش را دومين ويژگي معلم دانست و يادآور شد: معلمان بايد از توان علمي بالايي برخوردار باشند. همچنين بايد رابطه دوجانبه ميان معلم و متعلم برقرار شود و طي آن دانشجو بپذيرد که در جايگاهي قرار گرفته که تعليم و تربيت را در کنار تزکيه کسب خواهد کرد.

دهقان با بيان اينکه انبيا نازل شدند تا رابطه انسان و خداوند و همچنين راه‌هاي اوج گرفتن را به انسان‌ها ياد دهند، گفت: در ادامه راه انبيا معلمان و فعالان حوزه علم بايد آن مسير روشن را پيگيري نمايند.

وي با تاکيد بر اينکه علماي عالم و پايبند به اصول و مباني و همچنين عارفان و روشنفکران خود را نسبت به سرنوشت جامعه خود مسئول مي‌دانند، اظهار کرد: عالمان و آنهايي که نسبت به سرنوشت جامعه خود را مسئول مي‌دانند بايد نقش معلمان را در آن جامعه ايفا کنند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينکه امروز در همه عرصه‌ها مي‌توانيم از افرادي ياد کنيم که نقش برجسته‌اي در حوزه‌هاي مختلف داشته‌اند، خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهيم امروز بررسي کنيم که عالمان چه مسيري را طي کرده‌اند تا در مقطع خود برجسته شده‌اند در مي‌ياييم که تفکر عميق و حقيقي و همچنين قائل بودن به يک رسالت عميق و پايدار و آمادگي در برابر پذيرفتن سختي‌ها در طول مسير از جمله ويژگي‌هاي اين عالمان است.

دهقان در ادامه به بيان برخي از ويژگي‌هاي شهيد مطهري پرداخت و گفت: شهيد مطهري يک معلم، متفکر و انديشمند تمام عيار بود. او شخصيتي جامع‌الاطراف بود که به خوبي بر حوزه‌هاي مختلف ورود پيدا مي‌کرد و به درستي از آنها خارج مي‌شد.

وي با اشاره به آثار به جا مانده از آيت‌الله مطهري خاطرنشان کرد: مسير تفکر شهيد مطهري داراي ويژگي‌هايي از جمله نوآوري، به‌روز بودن، آزادگي، آزادانديشي و گفتمان‌سازي، مبارزه و خودسازي و تهذيب نفس بود.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پايان با تاکيد بر اينکه شهيد مطهري شجره طيبه و مظهر آميختگي عمل با ايمان و اخلاق با عرفان بود، گفت: امروز جامعه نيازمند افکار اين شهيد بزرگوار است و بايد همواره براي تعالي جامعه اين افکار را تدوين، درک و فهم کرد.
*نسيم