کد خبر: ۸۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۶۱

ظريف در توئيتر چه کساني را دنبال مي‌کند؟

 محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران يکي از ديپلمات‌هاي ايراني است که صفحه‌ي شخصي‌اش در توييتر پرطرفدار است. 257هزار و 300 نفر نوشته‌هاي او را در توييتر دنبال مي‌کنند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در مقابل اين ديپلمات کهنه‌کار تنها صفحات 15 نفر را در توييتر دنبال مي‌کند. صفحات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر جمهوري اسلامي ايران و حسن روحاني رئيس‌جمهور ايران ازجمله صفحاتي است که وزير امور خارجه آن‌ها را Follow کرده است.

در بين ديپلمات‌هاي خارجي او صفحات محمد البرادعي مديرکل پيشين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و برنده جايزه صلح نوبل، احمد داود اغلو نخست‌وزير ترکيه و کارل بيلت وزير امور خارجه سوئد (او از سال 94 - 91 نخست‌وزير سوئد بوده است) دنبال مي‌کند.

دو پژوهشگر و کارشناس مسائل خاورميانه و دنياي اسلام (ولي رضا نصر، خوان کول)، سه روزنامه‌نگار و گزارشگر خارجي (آن کوري، لورا روزن و هومان مجد) و 4 خبرنگار و گزارشگر ايراني (اکرم شريفي خبرنگار فارس، زينب اسماعيلي خبرنگار شرق، زهرا اصغري خبرنگار ايسنا، مهدي رهبر) ديگر افرادي هستند که ظريف، صفحات آن‌ها را دنبال مي‌کنند.

ولي رضا نصر پژوهشگر و نويسنده در حوزه دنياي اسلام و مسائل خاورميانه است. او هم‌اکنون رئيس مدرسه آموزش‌هاي تخصصي بين‌المللي جان هاپکينز است. خوان کول هم پژوهشگر و صاحب‌نظر در امور خاورميانه و جنوب آسيا است.

آن کوري گزارشگر و مجري شبکه خبري NBC است که با حسن روحاني رئيس‌جمهور ايران مصاحبه تلويزيوني کرده است. لارا روزن، روزنامه‌نگار و گزارشگر ال مانيتور است و هومان مجد روزنامه‌نگار و نويسنده ايراني‌تبار است که در آمريکا فعاليت مي‌کند.
*خبرآنلاين