کد خبر: ۸۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۵

روایت هافبک ایرانی تیم اسپانیایی از لذت بخش ترین روز زندگیش

تشويق سيمئونه بزرگترين سورپرايز زندگي فوتبالي‌ هافبک ايراني!


تسنيم: هافبک جوان و ايراني تيم فوتبال اتلتيکومادريد مي‌گويد روزي که سرمربي تيم بزرگسالان اين باشگاه او را تشويق کرده، لذت‌بخش‌ترين روزش را پشت سر گذاشته است.

هافبک جوان کشورمان که هر روز در فوتبال اروپا بيشتر پيشرفت مي‌کند، چند وقتي است که از تيم جوانان اتلتيکومادريد به تيم بزرگسالان C اين باشگاه راه يافته و حالا روياي حضور در تيم اصلي را در سر مي‌پروراند.

سعيد عزت‌اللهي در خصوص شرايطش در اتلتيکومادريد، حضور در تيم بزرگسالان و تمرين کردن زير نظر ديه‌گو سيمئونه، هدفش براي رسيدن به تيم ملي و ... صحبت کرده است.

به نظر مي‌رسد پيشرفت خوبي در اسپانيا داشته‌اي و بعد از چند ماه حضور در تيم جوانان اتلتيکومادريد به تيم C بزرگسالان راه يافتي.

درست است و از اين بابت خدا را شکر مي‌کنم که حضورم همراه با پيشرفت بود. از زماني که به تيم بزرگسالان آمده‌ام در تمام بازي‌ها به ميدان رفتم و اکنون 2 بازي ديگر باقي مانده تا فصل به پايان برسد. دو هفته پيش در دربي مادريد به پيروزي رسيديم و اين هفته هم مقابل آلکورکون موفق به پيروزي شديم.

در بازي مقابل آلکورکون هم موفق شدي پاس گل بدهي.

از دقيقه 60 وارد زمين شدم. يک بر صفر عقب افتاده بوديم و لحظات پاياني بازي بود که توانستم پاس گل بدهم تا بازي مساوي شود. خوشبختانه توانستم به اعتماد کادرفني پاسخ بدهم و از اين موضوع خوشحالم.

تسنيم: از شرايطي که در تيم C داري راضي هستي و چه زماني قرار است به تيم اصلي راه پيدا کني؟

هنوز که وضعيتم براي فصل آينده مشخص نشده و در حال بررسي پيشنهاد تمديد قرارداد باشگاه هستيم. بايد ببينيم با چه شرايطي مي‌خواهند تمديد کنند و بعد از آن تصميم مي‌گيرم. اکنون به جز پيشنهاد تمديد قرارداد اتلتيکومادريد، از سه تيم اروپايي ديگر هم پيشنهاد دارم اما اولويت اتلتيکومادريد است. اگر پيشنهاد خوبي ارائه شود و بتوانم تا يک سال آينده به تيم اصلي راه پيدا کنم، قراردادم را تمديد خواهم کرد.

اين موضوع به چه شرايطي بستگي دارد؟

در اتلتيکومادريد بايد پله پله پيش رفت و به يکباره نمي‌توان پيشروي کرد. من عضو تيم C هستم و بايد راهي تيم B شوم اما اين تيم اکنون وضعيت خوبي ندارد. تيم B در حال سقوط به ليگ دسته سوم است و من مي‌خواهم سال به سال پيشرفت کنم. اگر بتوانم بعد از يک سال بازي در تيم B به تيم اصلي بروم، قطعاً تمديد مي‌کنم.

سيمئونه هم در اين خصوص تصميم‌گيرنده است؟

او همه بازيکنان را زير نظر دارد و بازي آنها را مي‌بينيد. اگر هم بازيکني مدنظرش باشد به باشگاه دستور مي‌دهد که قرارداد او را تمديد کنند تا در آينده به کار بگيرد. بعد از بازي خوبي که مقابل چلسي در ليگ قهرمانان انجام داديم، سومين تمرين بعد از بازي‌مان بود که سيمئونه وارد کمپ شد. هنوز تمرين تيم بزرگسالان شروع نشده بود که ايستاد و تمرينات ما را از نزديک تماشا کرد. آن روز جرمان بورگوس دستيارش را دنبال من فرستاد و گفت سيمئونه گفته امروز با تيم اصلي تمرين کنم. خوب هم تمرين کردم و سيمئونه تشويقم کرد که فکر مي‌کنم اين روحيه دادن او نشأت گرفته از بازي خوب مقابل چلسي بود.

پس يک روز خوب را پشت سر گذاشتي؟

بزرگترين سورپرايز زندگي فوتبالي‌ام بود و يک روز لذتبخش را پشت سر گذاشتم چون هر وقت سيمئونه مي‌خواست از تيم جوانان بازيکني را به تمرين بزرگسالان اضافه کند، دو سه نفر را فرا مي‌خواند تا تمرينات با تعداد مورد نظرش انجام شود اما آن روز فقط من را به تمرين برد و بعد از آن هم به تيم بزرگسالان C اضافه شدم. البته صحبت مستقيمي با هم نداشتيم اما چون همه بازيکنان را ارزيابي مي‌کند اگر نظر مثبتي روي بازيکني داشته باشد به باشگاه اعلام مي‌کند.
با بازي در ليگ قهرمانان اروپا جزو بازيکنان با تجربه هستي؟

ليگ قهرمانان يک ميدان بزرگ و افتخاري بود که توانستم در اين ميدان بازي کنم. ابتدا که به اتلتيکومادريد آمدم 2، 3 ماه دنبال کارهاي ويزا و مجوز بازي‌ام بودم و به همين دليل دير به تيم جوانان ملحق شدم. چند بازي اول ليگ قهرمانان را از دست دادم اما بازي با چلسي يک تجربه خوب بود. اين بازي را جان تري، ديه‌گو کاستا و داويد لوئيز از نزديک ديدند و حتي کاستا و لوئيز به رختکن ما آمدند و با هم صحبت کرديم.

در اين مدت پست اصلي تو در اتلتيکومادريد چه بوده که هم در گلزني و هم در گل ساختن موفق بودي؟

هافبک دفاعي هستم.

يعني هافبک دفاعي آزاد هستي که توانستي آمار خوبي در گلزني و دادن پاس گل داشته باشي؟
اتفاقاً آزاد نيستم اما سعي مي‌کنم خودم را در موقعيت گلزني قرار دهم. وقتي مي‌بينم شرايط فراهم است سريع خودم را در موقعيت گلزني قرار مي‌دهم و اگر هم شرايط مهيا باشد سعي مي‌کنم هم تيمي‌هايم را در موقعيت گل قرار دهم.

با اين روند اميد داري که به تيم ملي دعوت شوي؟

از روز اولي که به اتلتيکومادريد آمدم هدفم رسيدن به تيم ملي بزرگسالان بود و هر روز با اين اميد به پيشرفتم فکر مي‌کنم. مي‌خواهم به اين هدف بزرگ برسم و حالا که کارلوس کي‌روش هم مانده و به بازيکنان جوان و لژيونر اهميت مي‌دهد، مي‌خواهم زودتر به اين آرزو برسم. البته کادرفني تيم اميد هم روي تو حساب کرده است.

لباس ملي براي من فرقي ندارد و سرباز ايران هستم. فرقي ندارد که تيم اميد باشد يا بزرگسالان، هدفم اين است با لباس ايران بدرخشم و باعث سربلندي کشورم شوم. مطمئناً اگر هم به تيم اميد دعوت شوم با جان و دل در خدمت خواهم بود