کد خبر: ۸۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۹

نام داور داربي مخفي است!

ورزش سه: فريدون اصفهانيان رئيس کميته داوران معتقد است که بزرگترين دغدغه اين روزهاي دپارتمان داوري هماهنگي داوران براي دو ديدار باقيمانده ليگ است.

اصفهانيان گفت: با وجود اينکه سرخابي در کورس قهرماني نيستند نگاه ويژهاي به بازيهاي آنها داريم.

نگاه ويژه اي به دربي داريم

با وجود اينکه يک هفته تا شهرآورد پايتخت بين تيمهاي استقلال و پرسپوليس باقي مانده همه در مورد اين بازي از ما سوال مي کنند. در اين مورد بايد بگويم که از من سوال مي کنند که به دليل اينکه استقلال و پرسپوليس در کورس قهرماني نيستند، تمرکز کميته داوران روي 4 تيم اول ليگ در هفته پاياني است. بايد بگويم که اصلا اينطور نيست. سرخابي حتي اگر براي قهرماني نجنگند هم چون هواداران زيادي در کل ايران دارند بازي آنها از اهميت ويژه اي برخوردار است. پس ما هم مثل هميشه نگاه ويژه اي به اين بازي داريم. البته هنوز نمي توان نام داور را بگويم .

همين که جلالي عذرخواهي کرد، کافي است

برخورد اقاي جلالي با آقاي فغاني را نمي پسندم. ديديد که انتقادهايي هم که ايشان به کار داوري داشت اشتباه بود و بعد از آناليز کارشناسان داوري حتي خود آقاي جلالي هم اين مساله را پذيرفت. خود ايشان هم عنوان کرد که حرکت ايشان نسبت به آقاي فغاني اشتباه بوده و از اين بابت هم عذرخواهي کرد. همين که ايشان متوجه شد که کار اشتباهي کرده و از اين بابت عذرخواهي کرد براي کميته داوران کافي است. همانطور که داوران هم اگر اشتباه تاثير گذاري داشته باشند، بايد عذرخواهي کنند. البته اگر چنين اتفاقي بيفتد ما محروميتهايي هم براي داوران در نظر مي گيريم که علني نمي شود.

رسيدگي به قضاوت داوران ليگ

اعتراض ها نسبت به قضاوت داوران در ليگ برتر و مخصوصا ليگ يک در اين فصل زياد بوده، اصفهانيان در اين مورد پاسخ داد که متاسفانه بين داورهاي پيشکسوت و جوان فاصله افتاده است. البته در اين فصل ما از داوران جوان استفاده کرديم که بايد به آنها هم اين فرصت داده شود که بتوانند تجربه کسب کنند. البته اينطور هم نيست که داوري بدون طي کردن ليگ سه، ليگ دو و ليگ ليگ به ليگ برتر بيايد . ضمن اينکه دپارتمان داروي براي رسيدگي به کار آنها تمام بازيها را آناليز مي کند و گزارش هفتگي هم به من داده مي شود که معمولا من با همکارانم در فدراسيون مورد بررسي قرار مي دهيم.

حضور کامراني فر در کميته داوران

آقاي کامراني فر به دليل مشکلاتي که داشتند از داوري خداحافظي کردند. اما تجربيات بين المللي ايشان در اين رشته و همچنين دو بار حضور او در رقابتهاي جام جهاني و همچنين المپيک باعث مي شود تا ما از او در کميته داوران استفاده کنيم.

انتخاب داوران هفته پاياني بزرگترين دغدغه کميته داروان

در حال حاضر با توجه به حساسيت بازيهاي ليگ در دو هفته باقي مانده در ميان تيمهاي بالاي و قعر جدولي، ما دغدغه زيادي براي هماهنگي بازيها داريم. جلسات متعددي هم در اين زمينه داشتيم که معلوم شود کدام داوران بايد چه ديداري را قضاوت کند. من از رسانه ها هم سپاسگزارم که پيگير مسائل مربوط به داوري هستند و در اين زمينه دغدغه خاطر دارند.