کد خبر: ۸۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۷

جولان ميوه‌هاي خارجي گران ‌قيمت در بازار

مهر: رئيس اتحاديه ميوه و سبزي با بيان اينکه واردات ميوه همچنان ممنوع است، از حضور ميوه‌هاي خارجي از جمله پرتقال مصري، انگور شيليايي، گلابي چيني و غيره با قيمت‌هاي بالا در بازار خبر داد.

سيد حسين مهاجران از جولان ميوه‌هاي خارجي گران‌قيمت در بازار خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر قيمت پرتقال مصري و ترکيه‌اي وارداتي ۶۵۰۰ تومان، انگور شيليايي ۳۳ هزارتومان، گلابي چيني ۱۳ هزارتومان، هلو ترکيه‌اي ۲۴ هزار تومان، شبرنگ ترکيه‌اي ۲۲ هزارتومان و ليموترش ترکيه‌اي ۱۱ هزار تومان است.

وي با بيان اينکه واردات ميوه‌هاي مذکور ممنوع است و ورودشان به صورت قاچاق انجام مي‌شود، افزود: تمرهندي، زنجبيل، نارگيل، آناناس و موز از ديگر محصولات وارداتي هستند.

مهاجران از افزايش قيمت هندوانه در بازار به دليل صادرات آن خبر داد و گفت: روزانه ۱۰۰ کاميون هندوانه به مقاصد کويت، افغانستان، عراق، ترکيه و اروپا از کشور خارج مي‌شود.

رئيس اتحاديه ميوه و سبزي همچنين از کاهش مجدد قيمت گوجه سبز خبر داد و اضافه کرد: قيمت اين ميوه از حدود ۴ هزار تا ۱۵ هزار تومان است، ضمن اينکه طي روزهاي آينده بازهم با کاهش قيمت آن مواجه خواهيم بود.

مهاجران با بيان اينکه چغاله کرج نيز حدودا تا ۴ روز ديگر وارد بازار مي‌شود، افزود: با ورود چغاله کرج به بازار فصل اين ميوه تمام مي‌شود و در حال حاضر قيمت نوع مرغوب آن بين ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است.

وي، قيمت موز را ۵۰۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: هم اکنون قيمت طالبي و ملون از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، هندوانه از ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان، سيب قرمز ۴۰۰۰ تومان و سيب زرد از ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است.