کد خبر: ۸۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۷۱

امیر کویت: ترس ما از ایران توجیه دارد / ما می خواهیم شاهد منش ایرانی در منطقه باشیم که بیانگر روح توافقنامه هسته ای باشد / اعراب در مقابل تهدیدهای امنیتی قدرت خود را به اثبات رسانده اند

چالش های کنونی نیازمند تلاش دسته جمعی و همکاری با برادران و دوستان است تا بتوانیم چالش ها را بررسی کنیم و کشورهای منطقه را از پیامدهایش مصون بداریم.
نشرریه عرب زبان الرای نوشت: شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت گفت: نگرانی ما از برنامه هسته ای ایران، توجیه دارد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت از توافق بین ایران با گروه پنج به علاوه یک استقبال کرد و گفت: نگرانی و هراس ما از پیامدهای برنامه هسته ای ایران، توجیه دارد و امیدواریم توافق نهایی نگرانی را ما از بین ببرد و شاهد منش و رفتار ایرانی در منطقه باشیم که بیانگر روح این توافقنامه باشد.

وی تصریح کرد: چالش های کنونی نیازمند تلاش دسته جمعی و همکاری با برادران و دوستان است تا بتوانیم چالش ها را بررسی کنیم و کشورهای منطقه را از پیامدهایش مصون بداریم.

وی در سخنرانی خود در دیدار مشورتی با شورای عالی اعضای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تدوین برگه اتحاد و وحدت میان کشورهای عربی را خواستار شد.

وی افزود: اگر خطرات و چالش ها پیش روی ما مشخص گردند می توان از دیدگاه کشورهای عربی راههای مقابله با آن را بررسی کرد تا بتوانیم در دیدار نزدیک خود با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آن را مطرح کنیم.

وی تاکید کرد: کشورهای عربی توانایی و صلابت خود را در برخورد با حوادث، شرایط سیاسی و امنیتی خطرناک و بی سابقه به اثبات رسانده اند و می توانند نقش موثری در عرصه منطقه ای و بین المللی ایفا کنند.