کد خبر: ۸۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۷

سریال لغو کنسرت‌ها؛ این‌بار کنسرتی دیگر

 شوراي تأمين شهرستان کاشان يک کنسرت را در «باغ فين» لغو کرد.

سرپرست گروه «راز نو» با اعلام اين مطلب به ايسنا، توضيح داد: گروه «راز نو» دو سال است که مجوز اجرا در «باغ فين» را گرفته است. اين کنسرت درباره‌ي زندگي اميرکبير از زمان صدارت تا شهادت او است و قرار بود حوزه هنري از اين اجرا حمايت کند.

محمد فرزين ذوالقدر ادامه داد: ابتدا قرار شد، اين اجرا 17 و 18 ارديبهشت‌ماه سال گذشته روي صحنه برود، اما حوزه هنري خودش اين اجرا را لغو کرد و بعد اين موضوع را به حوزه هنري استان اصفهان محول کرد. آن‌ها حمايت کمي از ما کردند و نشد آن‌طور که بايد اجرا را سال گذشته روي صحنه ببريم.

وي گفت: در نهايت، با کاشان و فرمانداري اين شهرستان هماهنگي‌هايي انجام داديم تا اين اجرا براي 10 و 11 ارديبهشت‌ماه امسال مجوز بگيرد. فرمانداري کاشان از ما حمايت کرد و گفت، خيلي خوب است که چنين برنامه‌اي در باغ فين برگزار شود.

ذوالقدر درباره‌ي چگونگي لغو اين اجرا توضيح داد: ما با اداره‌ي ميراث فرهنگي و مسوولان باغ فين هماهنگ کرده بوديم، اما 29 فروردين‌ماه امسال شوراي تأمين اين شهرستان جلسه‌اي تشکيل داد که بر مبناي آن، اجراي ما در باغ فين لغو شد.

او همچنين اظهار کرد:‌ شوراي تأمين به ما گفت که اجازه‌ي برگزاري کنسرت در باغ فين را نداريم و مي‌توانيم کنسرت را در محل ديگري برگزار کنيم. اين در حالي است که اجراي ما براي باغ فين طراحي شده است و از آنجا که زندگي اميرکبير را دربرمي‌گيرد، در چنين محلي معنا دارد.

اين هنرمند توضيح داد: ما تا کنون صبر کرديم و اين موضوع را رسانه‌اي نکرديم تا شايد نظر اين افراد برگردد و به ما اجازه‌ي اجرا در اين محوطه‌ي تاريخي را بدهند؛ اما وقتي سايت محلي کاشان خبر لغو کنسرت ما را منتشر کرد، مسوولان گفتند که اعضاي گروه شانتاژ مي‌کنند و اين کنسرت لغو نشده است.

سرپرست گروه «راز نو» افزود: ما با آقاي پيروز ارجمند - مديرکل دفتر موسيقي وزارت ارشاد - نيز صحبت کرديم و او را در جريان اين موضوع قرار داديم؛ اما او به ما گفت از آنجا که اين لغو توسط شوراي تأمين انجام شده است و کاري از دست‌شان برنمي‌آيد.

اين چندمين‌بار است که شوراي تأمين يک شهرستان، با وجود صدور مجوزهاي لازم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، يک کنسرت را لغو کرده است.

*باني فيلم