کد خبر: ۸۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۳

آيت‌الله جوادي‌آملي: مبارزه با مفاسد اقتصادي پيچيده نيست

  آيت‌الله جوادي‌آملي از سوء‌مديريت در بهره‌برداري صحيح و بهينه از منابع فراوان خدادادي کشور انتقاد کرد.

اين مرجع تقليد در ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين ذوالنور و جمعي از اساتيد و دانشجويان مقطع دکتراي دانشگاه عالي دفاع ملي، مديريت جهادي را امري ضروري براي اداره امروز کشور عنوان و اظهار کرد: مديريت صحيح يعني زمان و زمين را به درستي شناختن؛ يعني نياز کشور و موجودي کشور و کيفيت بهره برداري از منابع موجود کشور را به صورت دقيق بشناسيم.

وي مديريت جهادي را امري محدود به امور اقتصادي ندانست و گفت: مديريت جهادي تنها براي امور اقتصادي نيست بلکه اگر کسي در تدبير هم گرفتار وهم و خيال شد، بايد با مديريت جهادي آن را مهار کند تا يک انسان عقل‌مدار باشد.

اين مرجع تقليد ادامه داد: مديريت جهادي فرد گرفتار در وهم و خيال، آن است که سعي کند برهان استدلالي داشته باشد و گرفتار وهم و خيال نباشد؛ اين فرد در حقيقت جهاد انديشه کرده است.

وي خاطرنشان کرد: در کنار جهاد انديشه‌اي، جهاد انگيزه نيز لازم است که در آن انسان شهوت و غضب که کار عقل عملي را کُند مي‌کند مهار و تعديل کند.

آيت‌الله جوادي‌آملي از سوء‌مديريت در بهره‌برداري صحيح و بهينه از منابع فراوان خدادادي کشور انتقاد کرد و گفت:

مديريت جهادي يک امر آرماني است و در قله قرار دارد حال آنکه کشور در ابتدائياتي مانند اختلاس و فساد اقتصادي گرفتار است، مبارزه با مفاسد اقتصادي يک امر پيچيده علمي نيست بلکه اين از ضرورياتي است که بايد در نظام اسلامي نهادينه شود تا کشور به سمت آن قله حرکت کند.

وي منابع فراوان و ظرفيت گسترده کشور براي توسعه و پيشرفت را يادآور شد و افزود: بايد پاکي نفس و رعايت امانت در حوزه مديريت همواره وجود داشته باشد تا بتوان از اين امکانات عظيم و منابع گسترده که به لطف خدا در کشور وجود دارد به درستي بهره برد.
*ايسنا