کد خبر: ۸۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۸

ببر سیبری معدوم نمی شود

 مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی گفت: گزینه معدوم سازی ببر سیبری که بیش از 4 سال از عمر خود را در قرنطینه انفرادی به سر برده بود، حذف شد.

داریوش جهان پیما عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به آنکه در این جلسه سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور وضعیت ببر سیبری تعیین تکلیف شد، افزود: سازمان دامپزشکی با توجه به ارزش ژنتیکی بالای این ببر و با در نظر گرفتن مکاتبات و پیگیری های مکرر علاقمندان حیات وحش، در جلسه امروز کوشید با ارائه راه حلی منطقی و عملی، این گونه با ارزش جانوری را از شرایط نامناسبی که در آن به سر می برد، رها کند.

وی اظهار داشت: طبق توافق سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست قرار شد طی سه ماه آینده پس از فراهم کردن جایگاهی با شرایط استاندارد و قابل قبول سازمان دامپزشکی ببر سیبری را از قرنطینه خارج و به جایگاه جدید منتقل کنند.

به گفته جهان پیما، این ببر در جایگاه جدید به طور مجدد مورد آزمایش های مشمشه قرار خواهد گرفت.

وی درباره سرنوشت ببر سیبری پس از اعلام نتیجه آزمایش، تاکید کرد: در صورتی که نتیجه آزمایش مشمشه برای ببر سیبری مثبت باشد این حیوان تا آخر عمر در جایگاه جدید با شرایط استاندارد و مناسب به زندگی خود ادامه خواهد داد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی، گفت: اما در صورت منفی بودن نتیجه آزمایش مشمشه، سازمان حفاظت محیط زیست می تواند مانند حیوانات سالم دیگر برای سرنوشت ببر سیبری تصمیم گیری کند.

وی اضافه کرد: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه برای آزاد شدن ببر سیبری از شرایط نامناسب قرنطینه ای طولانی مدت نهایت همکاری را با سازمان حفاظت محیط زیست انجام دادند.

جهان پیما ابراز امیدواری کرد؛ با اختصاص محلی با شرایط مناسب و استاندارد، این ببر هرچه زودتر از قرنطینه ای که بیش از 4 سال در آن از دیدن آسمان محروم بوده، رهایی یابد.