کد خبر: ۸۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۷

اسدي: مايلي‌کهن در فوتبال بماند و به انتقاداتش ادامه دهد

فارس/ دبير فدراسيون فوتبال گفت: نبايد براي کساني که مي‌توانند به هر طريقي به فوتبال کمک کنند، منعي قائل شد. عليرضا اسدي، دبيرکل فدراسيون فوتبال اين روزها در فدراسيون فوتبال به سختي تلاش مي‌کند تا مسائل مختلف فوتبال کشور روي روال خود قرار گرفته و در چارچوب‌هاي قانوني و مشخص دنبال شود.بر همين اساس در مورد مسائل مختلف و روز فوتبال کشور دقايقي با دبير کل فدراسيون فوتبال همکلام شديم که متن آن در زير مي‌آيد:
از حضور در انتخابات کنفدراسيون فوتبال آسيا صحبت کنيد؟
فوتبال ايران در کنفدراسيون فوتبال آسيا از جايگاه خوبي برخوردار است و کرسي‌هايي که در اين کنفدراسيون وجود دارد نيز براي ما بسيار مهم است و اين کرسي هم که آقاي کفاشيان توانست به دست بياورد باعث افتخار براي فوتبال ايران است. در واقع نايب‌رئيسي AFC براي کشور ما بسيار ارزشمند است. انتخابات AFC نيز بيشتر به اين سمت حرکت مي‌کرد که جايگاه ايران در فوتبال آسيا در جلساتي که وجود داشت تعريف شود و از آن نيز دفاع شود که بيشتر اعضاء اين موضوع را قبول داشتند و خدا را شکر يک موفقيت بزرگ براي فوتبال ايران در انتخابات به دست آمد که بايد از آن مراقبت کنيم تا اين کرسي از بين نرود.
برخي‌ها عنوان کردند که نايب‌رئيس AFC خيلي در جايگاه تصميم‌گيري در فوتبال آسيا نيست و از سوي ديگر برخي‌ها عنوان کردند اين پست، پست بسيار مهمي به شمار مي‌رود ارزيابي شما چيست؟
پست‌ها و کرسي‌هايي که در AFC هست هرکدام به مرتبه‌اي که آن جايگاه وجود دارد، اهميت دارد يعني اين کرسي يک تريبوني هست که ما مي‌توانيم توانمندي‌هاي خودمان در آن حوزه را اجرايي کرده و آن را در ساختار اداري و اجرايي AFC تعريف کنيم و در بسياري از مجامع بين‌المللي از آن به نفع فوتبال کشورمان استفاده کرده و دفاع کنيم. به طور حتم اگر اين جايگاه نباشد نمي‌توان در بسياري از موارد از جمله ناداوري‌ها، تباني‌‌ها و ساير مسائل اين چنيني از فوتبال ايران دفاع کرد. در صورتي که با اين کرسي‌ها مي‌توان به صورت مستقيم احقاق حق کرده و به صورت مستقيم براي گرفتن حق‌مان اقدام کنيم و اين موضوع بسيار ارزشمند است. هيچ کرسي را نبايد بي اهميت بدانيم ضمن اينکه کرسي‌هاي کوچک سکوي پرتاب براي رسيدن به کرسي‌هاي بزرگ‌تر است. اين کرسي هم کرسي کوچکي نيست و کرسي بزرگ و ارزشمندي براي فوتبال ايران به شمار مي‌رود.
در اين سفر گويا ديدارهايي با رؤساي فدراسيون‌هاي مختلف آسيايي و حتي رؤساي AFC و FIFA داشتيد.
در AFC براي فوتبال ايران يک جايگاه ارزشمند و رفيع وجود دارد. در حوزه فيفا هم بلاتر کاملا فوتبال ايران را مي‌شناسد و جالب اينکه اعضا را هم مي‌شناسد که اين شناخته شدن خيلي مهم است. اين ديدگاه باعث قدرت بيشتري هم مي‌شود.
به بحث کي روش برسيم. گويا مشکل مالياتي اين مربي حل شد. البته آقاي حسني‌خو عنوان کردند که ديگر هيچ فدراسيوني حق تقبل پرداخت ماليات مربيان را ندارد.
همه آدم‌ها وقتي يک رابطه متقابلي تحت عنوان يک قرارداد با هم دارند يک حقوق متقابل نيز براي همديگر در نظر مي‌گيرند که اين حقوق بايد رعايت شود و هر کسي موظف است چيزي که تعهد دارد را بدون هيچ منتي انجام دهد، چون تعهد آن به گردنش هست و از لحاظ اخلاقي هم درست نيست که بخواهيم مشکلي براي طرف مقابل انجام دهيم. چيزي که به گردن فدراسيون هست را به دنبالش هستيم تا برطرف کنيم و از اول هم به دنبال آن بوديم تا چنين مشکلاتي به وجود نيايد. برخي مواقع در ديدگاه‌ها اختلاف هست اما دليلي نمي شود که از لحاظ اخلاقي سنگ جلوي پاي يکديگر بياندازيم و بگوييم چون اختلاف داريم در يک جاي ديگر تلافي مي‌کنيم. اين کارها در حوزه افراد بالغ، مسئول و کساني که براي منافع مالي کشور کار مي‌کنند نيست و فکر کردن به آن هم اشتباه هست چه برسد به انجام و اجراي آنها. هرکسي يک وظيفه‌اي دارد که بايد براساس آن و تعهدش براي منافع ملي و شاد کردن دل مردم به وظايفش عمل کند. همه ما بايد اين مشکل را هرچه سريع‌تر حل کنيم تا دغدغه‌ها متمرکز به آماده سازي تيم ملي براي مسابقات پيش رو شود.
در مورد برنامه هاي تيم ملي صحبت کنيد؟
کي‌روش کليات و برنامه هايش را به کفاشيان ارائه کرد و قرار شد تا تاج و کميته فني هم نظر خود را در اين مورد ارائه کنند تا آماده سازي و کارهايي که قرار است انجام شود، انجام شده تا تيم ملي با قدرت کامل وارد رقابت هاي مقدماتي جام جهاني شود. فعلا بحث بازي با ترکمنستان و آناليز اين تيم در دستور کار است تا با قدرت به مصاف اين تيم برويم.
خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس هم به سرانجام نرسيد. در اين مورد گفته مي‌شود که همه ما سرکار هستيم.
از ادبيات اين شکلي اصلا خوشم ‌نمي‌آيد و اين طور صحبت کردن به چيزي کمک نخواهد کرد.
ارزيابي شما چيست؟
طبق اصل 44 قانون اساسي بايد به سمت خصوصي سازي دو تيم حرکت کرد و منعي در آن نمي بينم حال اينکه زيرساخت هاي آن چه زماني آماده شود، صحبت‌ها در اين مورد است. دولت هم دلش مي‌خواهد اين واگذاري صورت بگيرد تا بار دولت کم شود اما بايد زيرساخت‌ها درست شود اگر اين کار به غلط انجام شود دوباره به جاي اول خود بر مي گردد و چيزي که مي خواهيم اتفاق نمي افتد و اين خوب نيست.
جلسه‌اي هم با داوران داشتيد و حساسيت‌هاي دو هفته پاياني ليگ را گوشزد کرديد.
هميشه با داوران جلسه داريم و حساسيت ها و نکات را مي گوييم و مديريت مي کنيم هرچند که در روش انتخاب داوران دخالتي نداريم و کميته و دارتمان داوران مستقل هستند و فقط تشريک مساعي مي کنيم و نکات حساس را مشاوره مي کنيم تا حقي از تيمي ضايع نشود و تا جايي که مي توانيم مراقبت مي کنيم تا حاشيه‌‌ها کمتر اتفاق بيافتد.
ذهنيتي که بر روي داوران نداريد؟
ما روي هيچکس ذهنيت نداريم. اگر ذهنيت باشد نمي‌شود اصلا کار انجام داد.
يکي از رسانه ها عنوان کرده بود که کفاشيان به خاطر بازنشسته بودن براي انتخابات بعدي فدراسيون فوتبال تأييد صلاحيت نمي‌شود. در اين مورد صحبت مي‌کنيد.
اميدوارم تمام کساني که مي‌توانند براي فوتبال کشور کمک کنند منعي برايشان نباشد چون فارغ از بحث آقاي کفاشيان خيلي از افراد هستند که بازنشسته هستند اما داراي توان، فکر و صاحب سبک هستند و مي‌توانند به فوتبال خدمت کنند. اما اگر قانون باشد ديگر منع قانوني آن را نمي‌توان کاري کرد. اما اعتقادم اين است تمام کساني که مي‌توانند به فوتبال ايران کمک کنند نبايد برايشان مانعي ايجاد کرد.
کشورهاي آسيايي همچنان رأيشان در انتخابات فيفا بلاتر است؟
فکر مي‌کنم چون رقيب جدي براي بلاتر وجود ندارد همين موضوع باشد. من رقيب جدي در انتخاباتي که براي AFC برگزار شد براي بلاتر نديدم.
در مورد شرايط تيم اميد هم صحبت مي‌کنيد؟ گويا هنوز قرارداد کادرفني امضا نشده است.
در خصوص اظهارات مايلي کهن که ديگر کارم با تيم ملي اميد تمام شد؛ چه صحبتي داريد؟
اقاي مايلي کهن يکي از عالم تريم آدم‌هاي فوتبال ماست و آدم بزرگي است و باعث افتخار فوتبال ايران است که يک آدم سالم در حوزه فوتبال مثل او وجود دارد که اين طور حرف‌هايش را مي‌زند. او نظرش را داده و نظرش هم محترم است اما اميدوارم آدم‌هاي سالمي مثل او که هميشه در حوزه فوتبال هستند همچنان در اين حوزه بمانند. حتي انتقاد کنند چون اگر انتقادي نباشد فوتبال ما به گمراهي مي‌رسد.