کد خبر: ۸۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۸

فراگير شدن استخر و سونا در خانه‌هاي شمال تهران

 بيش از 2600 ملک قابل خريد يا اجاره در منطقه شمالي تهران يعني حدود 27 درصد از خانه‌هاي قابل معامله در اين منطقه از شهر داراي سونا و جکوزي هستند.

بر اساس اطلاعات موجود در يکي از سايت‌هاي اينترنتي خريد و فروش مسکن حدود 51 هزار آپارتمان و خانه قابل معامله در مناطق مختلف تهران به ثبت رسيده است که از اين تعداد 7263 ملک در مناطقي همچون فرمانيه، نياوران، الهيه، آجودانيه، اقدسيه، جردن، دروس، کامرانيه، زعفرانيه، فرشته، پاسداران، ونک، ولي‌عصر، ولنجک، ميرداماد و ونک قرار دارد. از ميان املاک ثبت شده در اين سايت بيش از 2700 ملک داراي سونا و جکوزي و بيش از 1800 ملک مجهز به استخر هستند.

خانه‌هاي دو منطقه نياوران و فرمانيه داراي بيشترين خانه‌هاي مجهز به استخر و سونا هستند. تا کنون بيش از 3000 ملک در مناطق فرمانيه و نياوران به ثبت رسيده‌اند و از اين تعداد 398 ملک در نياوران و 332 ملک در فرمانيه داراي استخر هستند. همچنين حدود 436 آپارتمان در فرمانيه و حدود 570 ملک در نياوران مجهز به سونا و جکوزي اختصاصي هستند.

قيمت آپارتمان نوساز در اين دو منطقه از تهران، بنا به ويژگي‌ها و امکانات هر ملک شامل خيابان و کوچه، مصالح به‌کار رفته در بنا و تجهيزات رفاهي از متري 9 ميليون تا 25 ميليون تومان متغير است.

به گفته يکي از مشاوران املاک فعال در اين منطقه وجود استخر در يک ملک حدودا متري دو ميليون تومان به قيمت ملک مي‌افزايد.

اين مشاور املاک معتقد است که در دو منطقه فرمانيه و نياوران حدود40 درصد از املاک مسکوني داراي استخر هستند و ساخت استخر و سونا در بناهاي نوساز در اين دو منطقه بيش از پيش مرسوم شده است.

*ايسنا