کد خبر: ۸۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۸

تحصیل دانش‌آموزان ایلامی در کانکس‌ها؟!

 مدیرکل نوسازی مدارس ایلام از برگزاری 42 کلاس درس در داخل کانکس‌ها خبر داد و گفت: قرار بود تا اول مهرماه امسال کلاس درس برای دانش‌آموزان ساخته شود اما به دلیل تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز تاکنون این امر محقق نشده است. از این رو کلاس‌های درس در داخل کانکس‌ها برگزار می‌شود.

سعید هژبری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت نوسازی، بهسازی و تعمیر مدارس استان اظهار کرد: در تخریب و بازسازی مدارس فرسوده، استان برتر کشور هستیم به‌طوری‌که از 620 کلاس درس فرسوده در سال گذشته، 546 مورد بازسازی و بهسازی شدند.

وی با بیان اینکه 468 مدرسه استان نیازمند مقاوم‌سازی هستند و تاکنون 246 مورد مقاوم‌سازی شده‌ است، تصریح کرد: اگر مشکل اعتباری حل شود طی یک سال همه کلاس‌ها مقاوم‌سازی خواهند شد.

هژبری ادامه داد: در حال حاضر 59 پروژه آموزشی با 331 کلاس و 72 هزار مترمربع در سطح استان نیازمند بازسازی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام به کمک 141 میلیارد ریالی خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته اشاره کرد و بابیان اینکه در حال حاضر 92 فضای آموزشی در دست تخریب است، تصریح کرد: بیشترین تخریب‌ها در مناطق زلزله‌زده استان بوده است.

هژبری اضافه کرد: در حال حاضر 42 کلاس درس در داخل کانکس برگزار می‌شود که قرار بود تا اول مهرماه امسال کلاس درس برای آن‌ها ساخته شود اما به دلیل تأمین نشدن اعتبار موردنیاز تاکنون محقق نشده است.