کد خبر: ۸۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۴

تشريح ماجراي سرقت 700 ميليوني از زبان همسايه ديوار به ديوار

 سارقي که در آخرين روزهاي تعطيل نوروزي با برنامه ريزي پيچيده از طريق سوراخ کردن ديوار به سرقت ميليوني از يک صرافي در خيابان فردوسي اقدام کرده بود؛ دستگير شد.

همسايه اين مغازه صرافي در صحنه جرم، جزئيات سرقت اين سارقان را تشريح کرد.

وي گفت: هشتم فروردين امسال دو سارق با سوء استفاده از تعطيلي مغازه ها پس از شکافتن ديوار يکي از صرافي‌هاي واقع در خيابان فردوسي وارد اين ساختمان شدند و به گاوصندوق آن دستبرد زدند.

اين همسايه ديوار به ديوار صرافي افزود: اين سارقان پس از آن که در اين گاو صندوق رقم قابل توجهي نيافتند در کمال خونسردي يک روز را در محل مانده و روز بعد به طبقه پايين اين ساختمان مراجعه کرده و اقدام به سوراخ کردن ديوار صرافي مجاور با کلنگ و دستگاه فرز کردند.

وي گفت: سارقان پس از شکافتن ديواري که مماس با بدنه گاوصندوق بود، بدنه گاوصندوق را باز کردند و نزديک به 750 ميليون تومان ارز، پول نقد و کلکسيوني از طلاهاي قديمي شامل انگشتر و سکه هاي با ارزش طلا را ربودند و در روز دهم فروردين ماه در کمال خونسردي از محل خارج شدند.

سارق دستگير شده هم در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما گفت: همدست ديگرش که اين سرقت را به طور کامل طراحي کرده است؛ پس از سرقت به امريکا متواري شده است.

بازسازي صحنه سرقت در خيابان فردوسي با حضور پررنگ کسبه و شهروندان همراه بود به طوري که از حد فاصل ساعات 11 تا 13 ترافيک در خيابان فردوسي سنگين بود.

برخي از کسبه از نيروي انتظامي به علت دستگيري اين افراد و تامين امنيت محل قدرداني کردند.

سرهنگ محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ و سرهنگ ياراحمدي جانشين رئيس پليس آگاهي پايتخت در محل حضور داشتند.