کد خبر: ۸۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۳۷۶

انتقاد وزیر ورزش از کی‌روش: این آقا شده کارفرما و ما کارمند / می خواهند علیه من در ورزشگاه ها شعار دهند

گودرزی به آنچه که برخی نسبت به او مبنی بر ضد فوتبال بودن مطرح می‌کنند نیز اشاره کرد و گفت: من بسیار شنیده‌ام که به من انگ ضد فوتبال می‌زنند و می‌گویند "وزیر ضد فوتبال، اعدام باید گردد!" حتی قرار شده در فضای مجازی و استادیوم، امروز علیه من شعار داده شود اما من می‌گویم وزیر، ضد فساد است. (این صحبت وزیر ورزش و جوانان با صلواتی از سوی حاضران در جمع مورد حمایت قرار گرفت.)
وزیر ورزش و جوانان گفت : وقتی مربی خارجی استخدام کردیم، ما می شویم کارفرما و او کارمند مجموعه ما می شود، اما به گونه ای رفتار کرده ایم که همه چیز الان برعکس شده است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، محمود گودرزی که درحاشیه دیدار با پیشکسوتان فوتبال صحبت می کرد ضمن بیان این مطلب گفت: بررسی ها نشان می دهد که فوتبال ما در سالهای اخیر هیچ گونه پیشرفتی نداشته و اگر با این شرایط پیش برویم از این بدتر هم خواهد شد.

وی افزود: اگر قرار بود از سال ۱۹۷۸ تاکنون هر سال فوتبال ایران فقط یک پله جلوتر و بالاتر می‌رفت الان نباید وضعیت فوتبال اینگونه بود. دغدغه ما این است که فوتبال ایران نباید توسط بیگانگان تحقیر شود.

گودرزی در ادامه گفت: مربی خارجی که ما استخدام می کنیم باید کارمند باشد و ما کارفرما اما الان برعکس شده است. در این شرایط ما گرفتار شده ایم. بعد از جام جهانی ما چه پیشرفتی داشته ایم؟ ما در همه جام های جهانی یک مساوی داشته ایم و دو باخت. ما دنبال این هستیم که فوتبال را درست کنیم اما می روند در شبکه های مجازی می نویسند وزیر ورزش ضد فوتبال است. ما ضد فوتبال نیستیم بلکه ضد فساد هستیم.

به نوشته انا، گودرزی در ادامه به استفاده از کلمه لمپن اشاره کرد و گفت: البته این کلمه عبارتی مارکسیستی است و به افرادی گفته می‌شود که جایگاه طبقاتی ندارند و یا به قول ما ایرانی‌ها عضو حزب باد هستند. این افراد در همه شرایط در وضعیتی قرار دارند که به نفع آن‌ها است.

وزیر ورزش و جوانان به دخالت دولت برای رفع کردن نارسایی‌ها اشاره کرد و گفت: گاهی برخی هیچ حقی را برای حضور حاکمیت جهت رفع کردن نارسایی‌ها قائل نیستند. مطمئنا اگر دولت به عنوان نماینده مردم و حاکمیت برای رفع نارسایی‌ها دخالت نکند، رشد این ویروس‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند و کسی هم مانند آقای اسدی (دبیرکل فدراسیون فوتبال) به آن وارد می‌شود، در آن حذف و یا دفع می‌شود. آن چیزی که برای فوتبال طراحی شده برای این ورزش مناسب نبوده و نتیجه‌اش چیزی است که شاهد آن هستیم. متاسفانه در این میان گاهی برخی از افراد وضعیت فعلی را به دخالت دولت و نهادهای قانونی ترجیح می‌دهند.

گودرزی افزود: اینکه برخی وضعیت فعلی و یا گاها فسادآمیز را به دخالت دولت و وزارت و نهادهای قانونی ترجیح می‌دهند به این معناست که برخی گویی دولت را یک مجموعه بیرونی و نامحرم می‌دانند. انگار که باید منتظر باشیم تا نهادهای بیرونی برای ما تصمیم بگیرند ولی فراموش نکنیم این نهادهای بیرونی رای ما را می‌خواهند و در این میان یک رای ایران نیز برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌هایش در خصوص انتقادهایی که به او در رابطه با فوتبال شده گفت: به ما تهمت ضد فوتبال بودن را می‌زنند اما من می‌گویم که وزیر ضد فوتبال نیستم و وزیر ضد فساد هستم. ظاهراً قرار است شعارهایی هم امروز در ورزشگاه آزادی سر داده شود اما با این حجم وسیع پول، نمی‌توانیم پیشرفت آنچنانی را شاهد باشیم.

گودرزی ادامه داد: آقای طاهری به عنوان نماینده پیشکسوتان، دنبال یک ساختمانی هستند که پیشکسوتان فوتبال به جای اینکه در پارک جمع شوند، در باشگاه پیشکسوتان جمع شوند و تجربه‌های خودشان را ارائه دهند. برای مساله دیگر هم باید یک کارتی برای پیشکسوتان صادر شود تا آنها بتوانند در استادیوم‌ها جایگاه ویژه ‌و خوبی را داشته باشند و هیچ‌کس به آنها اسائه ادب نکند.

وی در پایان افزود: ما می‌خواهیم دو جلسه دیگر را با دستور جلسه مشخص داشته باشیم تا راهکاری برای تغییر و تحول پیدا کنیم.