کد خبر: ۸۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۲

سعید مرتضوی مدعی تبرئه از اتهام معاونت در قتل شد

دادستان سابق تهران که صبح امروز در دادگاه حاضر شده بود در ارتباط با پرونده اتهامی‌اش گفت: آقای روح‌الامینی تاکنون ۵ بار به دلیل معاونت در قتل از من شکایت کرده و هر ۵ بار یا تبرئه شده‌ام و یا منع پیگرد برایم صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، سعید مرتضوی پس از پایان سومین جلسه محاکمه‌اش در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران که به صورت غیرعلنی برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور یافت و درباره جلسه امروز اظهار کرد: جلسه امروز مربوط به اخذ دفاعیات در بحث تامین اجتماعی بود؛ موضوعی که در این جلسه عنوان شد ابلاغ صادره از سوی وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای من بود.

مدیر عامل پیشین سازمان تامین اجتماعی افزود: وکیل این سازمان مدعی بود نمی‌توانستند برای من ابلاغ سرپرستی صادر کنند و به همین دلیل حقوق و مزایایی که گرفتم به عنوان تحصیل مال نامشروع قلمداد کردند. وکیل تامین اجتماعی توضیح داد که ابلاغ صادره برای من خلاف قانون بوده و بر شکایت قبلی خود اصرار داشت.

مرتضوی ادامه داد: من نیز به استناد ماده 14 اساسنامه تامین اجتماعی توضیحات کافی را به دادگاه ارائه کردم که ابلاغ سرپرستی نیاز به شرایط مدیرعاملی ندارد و بر این اساس قرار شد دادگاه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استعلاماتی را انجام دهد.

به نوشته انا، وی توضیح داد: این 6 ماهی که ادعا دارند من حقوق دریافت کرده‌ام درست نیست زیرا با نامه وزیر تعاون، حقوق من توقیف شد و حقوقی نگرفتم.

مدیر عامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز به موضوع کهریزک نیز پرداخته شد یا خیر، گفت: در ارتباط با موضوع کهریزک شکایت آقای روح‌الامینی و کامرانی (اولیاء دم دو تن از کشته شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک) به اتهام معاونت در تهیه گزارش خلاف واقع مطرح است. البته دیوان عالی کشور این موضوع را نپذیرفته و حکم را نقض و پرونده را به شعبه هم‌عرض دادگاه کیفری ارجاع کرده است.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود روح‌الامینی از وی به اتهام معاونت در قتل شکایت کرده و قرار است در این دادگاه به این اتهام نیز رسیدگی شود، گفت: این موضوع تاکنون 5 بار رسیدگی شده و در هر مرتبه برای من حکم برائت یا قرار منع پیگرد صادر شده است و به نوعی اعتبار امر مختومه دارد و نباید دادسرا شکایت جدید را می‌پذیرفت.

وی ادامه داد: یک موضوع که 5 بار در دادگستری رسیدگی و حکم قطعی صادر شده دیگر نیازی به شکایت جدید و رسیدگی مجدد ندارد حتی در مورد اخیر شعبه 38 دیوان عالی کشور حکم برائت برای من صادر کرد.

مدیر عامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که چرا پرونده‌هایش به صورت یک‌جا به دادگاه ارسال نمی‌شود، بیان کرد: این کار خلاف قانون است و نباید اینگونه باشد چرا که طبق قانون رسیدگی باید توامان باشد و پرونده‌ها به صورت یکجا رسیدگی شود و منقطع شدن آن خلاف قانون آیین دادرسی است با این حال هرگاه که دادگاه یا دادسرا مرا دعوت کند حضور می‌یابم و پاسخ می‌دهم.

به گفته مرتضوی چهارمین جلسه دادگاه وی روز دوشنبه هفته آینده (21 اردیبهشت‌ماه) برگزار خواهد شد.