کد خبر: ۸۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۱

قاتل جوان بسيجي پاي چوبه دار بخشيده شد

 زنداني محکوم به قصاص صبح امروز پاي چوبه دار، به زندگي بازگشت، اوليا دم بسيجي شهيد دهقاني در دقيقه ۹۰ از خون فرزندشان گذشتند.

"فرزاد . ي" زنداني محکوم به قصاص که از سال 89 در زندان مرکزي شيراز تحمل کيفر مي کرد امروز (۱۶ارديبهشت) پاي چوبه دار بخشيده شد و به زندگي بازگشت.

وي همزمان با ايام ماه رجب المرجب و با رضايت اولياي دم از چوبه دار نجات يافت و خانواده اولياي دم بدون هيچ چشم داشتي از حق خود گذشتند و اظهار اميدواري کردند که اين زنداني پس از آزادي فردي مومن، صالح و وظيفه شناس در جامعه باشد.

علي نظر دهقاني، پدر شهيد بسيجي محسن دهقاني که در سال 89 بر اثر شليک گلوله از دنيا رفته بود و از حق قانوني خود گذشت کرد و گفت: شايد خيلي از مردم از بخشش من ناراضي باشند اما اميدوارم اين جوان مؤمن شود و به درد جامعه بخورد.

وي اظهار داشت: مسئولين زيادي براي رضايت به منزلم مراجعه کردند اما راضي نمي شدم يک مرتبه دلم راضي شد و فقط به خاطر معامله با خدا و امام حسين (ع) از حقم گذشتم و به خاطر پول و اشخاص اين جوان را مورد عفو قرار ندادم بدون هيچ چشم داشتي فقط با خدا معامله کردم.

پدر شهيد محسن دهقاني ابراز اميدواري کرد: اميدوارم جان دوباره به اين فرد بخشيديم فردي مومن، صالح و وظيفه شناس در جامعه باشد که مردم منطقه خشت از اين گذشت من ناراحت نشوند و از او به خوبي تعريف کنند.

زنداني "فرزاد . ي" نيز ضمن ابراز ندامت، از خانواده شاکي به خاطر اين عمل خداپسندانه بسيار تقدير کرد.

شايان ذکر است، در پيگيري و رضايت شاکي، ابراهيم محمدي، معاون دادستان و قاضي ناظر زندان هاي شيراز، قاضي حامدي، سرپرست مجتمع قضايي بني هاشمي، قاضي تک بند، رئيس دادگاه هاي عمومي و انقلاب و رئيس شوراهاي حل اختلاف شيراز، اعضاي شوراي حل اختلاف زندان سيدرضا موسوي و فرشاد اکبري و همچنين قاسم اسکندري، مدير زندان مرکزي شيراز و مصطفي فياض، بخش مسئول مددکاري اداره کل زندان هاي فارس حضور و نقش موثري داشتند.
*باشگاه خبرنگاران