کد خبر: ۸۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۸

هاشمي: اگر فدراسيون ماليات کي‌روش را داده باشد از قراردادش کسر مي‌کند

  معاون امور مالي و اداري وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر فدراسيون ماليات کي‌روش را داده باشد از پول قراردادش کم خواهد کرد.

مناف هاشمي با اعلام رفع کامل مشکل ممنوع‌الخروجي کارلوس کي‌روش اظهار داشت: عصر امروز سازمان امور مالياتي کشور با ارسال نامه‌اي به کي روش به او اعلام کرد که ديگر با مشکل ممنوع‌الخروجي مواجه نيست و اين مشکل وي برطرف شده است. در واقع کي‌روش عملا با پرداخت ماليات سال‌هاي 90 ،‌91 و 92 و تسويه حساب ماليات اين سه سال و پرداخت قسمتي از ماليات سال 93 و تقسيط مابقي آن اين مشکل را برطرف کرد.

وي ادامه داد: با حمايت وزارت ورزش و همکاري سازمان مالياتي و همچنين فدراسيون فوتبال و خود کي‌روش که به اين موضوع اعتراض کرد اين مشکل برطرف و به او ابلاغ شد. در واقع سازمان امور مالياتي به صورت مکتوب اعلام کرد که از لحاظ وزارت دارايي او منعي براي خروج از کشور ندارد و مفاصا حساب براي رفع ممنوع‌الخروجي کي‌روش براي او صادر شد.

هاشمي در پاسخ به اين سوال که با وجود اينکه فدراسيون تقبل کرده بود که ماليات کي‌روش را بدهد،‌ چطور اين نامه خطاب به کي‌روش صادر شده است، گفت:‌ هر کسي جاي او مالياتش را داده باشد، اين تعهد به خود کي‌روش مربوط مي‌شده است البته هر فرد خارجي در هر باشگاهي مکلف است تا مالياتش را پرداخت کند. در واقع اگر فدراسيون ماليات کي‌روش را داده باشد از پول قراردادش کم خواهد کرد. باز هم تأکيد مي‌کنم که هر کسي پاسخگوي ماليات خودش است.معاون امور مالي وزارت ورزش يادآور شد: در پرداخت ماليات همه افراد حقيقي و حقوقي و داخلي و خارجي براي دولت يکي هستند و موظف هستند که ماليات خود را به موقع پرداخت کنند.

وي با بيان اينکه در آينده به طور حتم در اين مورد وزارت ورزش با وزارت دارايي همکاري خواهد کرد، تأکيد کرد: بخشنامه ممنوعيت تقبل ماليات افراد توسط فدراسيون‌ها و باشگاه‌ها آماده شده و به زودي به آنها ابلاغ خواهد شد.
*فارس