کد خبر: ۸۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۱

حرف‌هاي مسوول پرونده فساد فوتبال درباره واگذاري

  حميد رسايي مسوول رسيدگي پرونده فساد در فوتبال و عضو کميسيون اصل 90 مجلس ادعا مي‌ کند که به احتمال زياد طرح دو فوريتي براي توقف واگذاري سرخابي ها به بخش خصوصي راي نخواهد آورد.

چند روزي است که مقداد نجف نژاد رئيس هيات مديره استقلال و نماينده مجلس ادعا کرده که قصد دارد طرح دو فوريتي توقف واگذاري دو باشگاه را به مجلس ببرد.

اتفاقي که از نظر رسايي خيلي بعيد است عملي شود: براي اينکه چنين طرحي عملي شود بايد دو سوم مجلس راي موافق بدهد که خيلي بعيد است چون اين طرح قبلا در خود مجلس تصويب شده بود. من باز هم مي‌ گويم که خيلي بعيد است اين اتفاق عملياتي شود.

اما سوال ديگر از رسايي در مورد اين است که چطور ساير وزارتخانه ها تيم داري مي‌ کنند و فقط وزارت ورزش حق اين کار را ندارند که مسوول رسيدگي پرونده فساد در فوتبال در اين باره توضيح مي‌ دهد: اتفاقا در پرونده فساد در فوتبال همين موضوع قابل بحث است، بايد قانوني تصويب شود که ساير وزارتخانه هم نتوانند اين کار را انجام دهند چون خود اين موضوع يکي از دلايل ايجاد فساد در فوتبال است.

او ادامه داد: خيلي از وزارتخانه ها که تيم داري مي‌ کنند کارهايي که نمي‌ توانند انجام بدهند را از طريق فوتبال عملي مي‌ کنند. مربي و بازيکن قرارداد مي‌ بندد اما در واقع پول آنها صرف کارهاي ديگر مي‌ شود. کارهايي که آن وزارتخانه نمي‌ توانست بدون سرمايه گذاري در فوتبال آن را انجام بدهد. اين کار به نوعي پولشويي محترمانه در فوتبال است.

رسايي در پاسخ به اين سوال که چطور قرار است سرخابي ها خصوصي شوند در حالي که درآمدزايي در فوتبال ايران معني نمي‌ دهد هم گفت: اينطور که شما مي‌ گوييد هم نيست، اتفاقا فوتبال درآمد خوبي دارد. خيلي ها براي کسب درآمد فوتبال را انتخاب مي‌ کنند چون سود خوبي دارد. اگر فوتبال پول نداشت اين همه هزينه براي آن نمي‌ شد.

عضو کميسيون اصل 90 مجلس در پايان در مورد پيگيري موضوع حق پخش از طريق مجلس هم گفت: طبيعتا وقتي خصوصي سازي انجام شود، مسائل پيراموني آن هم بايد به صورت منظم و دقيق انجام شود. موضوع در مورد صداوسيما و حق پخش هم به همين شکل است و بايد اتفاقات طوري رقم بخورد که فوتبال بتواند حقش را از صداوسيما بگيرد.
*ورزش 3