کد خبر: ۸۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۰

لاريجاني: طرح کنگره آمريکا براي تجزيه عراق موذيانه است

 رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:اقدامات نظامي عربستان سعودي عليه مردم مظلوم يمن موجب تهديد صلح و ثبات منطقه‌اي و تقويت جريان‌هاي تروريستي مي‌شود.

به گزارش خانه ملت،آمنوتب زامبرانو کونتراس سفير ونزوئلا در تهران عصر امروز(چهارشنبه 16 ارديبهشت) با دکترعلي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر لاريجاني در ابتداي اين ديدار مناسبات ايران و ونزوئلا را نزديک و صميمانه خواند و گفت: افزايش رفت و آمد مسئولان سياسي و پارلماني دو کشور نقش مهمي در تداوم روند رو به رشد همکاري‌هاي فيمابين در عرصه‌هاي گوناگون دارد.

وي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي از روند توسعه ارتباطات دو کشور در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي و پارلماني حمايت مي‌کند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از سياست‌هاي مداخله‌جويانه آمريکا در امور ساير کشورها از جمله طرح اخير کنگره اين کشور براي دخالت در امور عراق و تجزيه آن گفت: مقاومت و ايستادگي در برابر فشارها و زورگويي‌هاي آمريکا موجب عقب‌نشيني آنها از پيگيري طرح‌هاي موذيانه مي‌شود.

وي با اشاره به تحولات يمن گفت: اقدامات نظامي عربستان سعودي عليه مردم مظلوم يمن موجب تهديد صلح و ثبات منطقه‌اي و تقويت جريان‌هاي تروريستي مي‌شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان اين ديدار بر تداوم همکاري‌هاي نزديک ميان دو کشور تاکيد کرد.

آمنوتب زامبرانو کونتراس سفير ونزوئلا در تهران نيز با قدرداني از کمک‌هاي انسان‌دوستانه و حمايت‌هاي معنوي جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت ونزوئلا گفت: توسعه همه‌جانبه ارتباطات با جمهوري اسلامي ايران همواره مورد تاکيد مسئولان ونزوئلا از جمله هوگو چاوز رهبر فقيد اين کشور قرار داشته است.

وي در ادامه با تاکيد بر لزوم گسترش هر چه بيشتر همکاري‌هاي دو کشور در زمينه‌هاي مورد علاقه افزود: ارتباطات پارلماني نقش موثري در تعميق و تقويت مناسبات دو کشور در ساير زمينه‌ها دارد.

سفير ونزوئلا در پايان اين ديدار افزايش رايزني و مشورت ميان مسئولان دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه‌اي و جهاني را خواستار شد.