کد خبر: ۸۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۵

جزئيات جديد از سقوط هواپيماي آلماني شرکت «جرمن وينگز»

ايلنا: رسانه‌هاي آلماني اعلام کردند که کمک‌ خلبان پرواز ۹۵۲۵ جرمن‌وينگز يک بار ديگر اقدام به سقوط هواپيما کرده بوده است.

روزنامه آلماني «بيلد» اعلام کرد که «آندرياس لوبيتز» کمک‌خلبان ۲۷ ساله پرواز ۹۵۲۵ شرکت خطوط هواپيمايي جرمن‌وينگز يک بار ديگر نيز سقوط هواپيما را تمرين کرده بود.

گزارش اوليه آژانس تحقيقات سوانح هوايي فرانسه نشان مي‌دهد که پرواز ۹۵۲۵ جرمن‌وينگز در‌‌ همان روز سقوط، براي چندين دقيقه کاهش ارتفاع کنترل شده اما بدون دليل را انجام داده است.

گزارش تيم آژانس تحقيقات سوانح هوايي فرانسه همچنين اين مساله را مطرح مي‌کند که لوبيتز تصميم داشته است که در دقايق نخست پرواز در مسير رفت از مبدا شهر «دوسلدورف» در آلمان هواپيما را سرنگون کند.

روزنامه آلماني بيلد نوشت: «نمي‌توان منکر اين مطلب شد که لوبيتز نه‌تنها تصميم داشته است سقوط هواپيما را در طول پرواز تمرين کند، بلکه در واقع اين اقدام را انجام داده است.»

پرواز ۹۵۲۵ جرمن وينگز در تاريخ ۲۴ مارس گذشته در حالي که از اسپانيا به سمت آلمان در پرواز بود، با کوه‌هاي آلپ در فرانسه برخورد کرد و تمام ۱۵۰ سرنشين آن جان خود را از دست دادند.

بازرسان سوانح هوايي فرانسه با بررسي صحنه و جعبه‌هاي سياه هواپيما اعلام کردند که کمک خلبان به دليل تصميم به خودکشي، مسير و سرعت هواپيما را به صورت عمدي تغيير داده است.