کد خبر: ۸۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۸

وزير دفاع آمريکا: گزينه‌هاي نظامي در صورت توافق هسته‌اي عليه ايران باقي مي‌مانند

 وزير دفاع آمريکا در جلسه‌اي مقابل مجلس سنا گفت که وزارتخانه تحت امرش در صورت قطع بودجه با مشکلات عديده‌اي مواجه مي‌شود.

«اشتون کارتر»، وزير دفاع آمريکا و ژنرال «مارتين دمپسي»، رئيس ستاد مشترک ارتش روز چهارشنبه در جلسه‌اي مقابل کميته فرعي اختصاص بودجه مجلس سنا حاضر شده و به اظهار نظر درباره مسائل مختلف مرتبط با مسائل دفاعي پرداختند. اين جلسه براي بررسي بودجه درخواستي پنتاگون براي سال مالي ۲۰۱۶ برگزار شد.

انتقاد از طرح «تعديل مخارج» (Budget Sequesteration) محور گفت‌وگوهاي آغازين هر دو مقام آمريکايي بود.

اين طرح يکي از سه بخش «قانون کنترل بودجه» آمريکا مصوب سال ۲۰۱۱ است که در راستاي کاهش سقف بدهي‌هاي آمريکا هزينه‌هاي اين کشور در بخش‌هاي دفاعي و غيردفاعي را به طور خودکار کاهش مي‌دهد.

«کارتر» در اظهارات آغازين خود گفت که پنتاگون با اجراي اين طرح و قطع بودجه با مشکلات عديده‌اي مواجه مي‌شود. «مارتين دمپسي» هم با تأييد اظهارات وزير دفاع اجراي طرح مذکور را باعث ايجاد موانعي در تأمين امنيت آمريکا دانست.

«کارتر» در ادامه اين جلسه استماع به بيان آنچه به گفته وي «نگراني‌ها از رفتار ايران در منطقه» بود پرداخت و گفت اين کشور در حال حاضر «در چند حوزه» رفتارهاي نگران‌کننده دارد. رئيس پنتاگون، تردد دريايي، برنامه هسته‌اي و حضور در ساير کشورهاي خاورميانه را از موارد اين نگراني‌ها برشمرد و گفت اين موارد، لزوم افزايش حضور آمريکا در منطقه را ايجاب مي‌کند.

وي در ادامه گفت که با توجه به اين نگراني‌ها وزارت دفاع آمريکا در پي آن است که گزينه‌هاي نظامي عليه ايران در صورت توافق هسته‌اي باقي بمانند.

اشتون کارتر در پاسخ به سوال يک سناتور درباره طرح دولت درباره تسليحات هسته‌اي آمريکا گفت که اين سلاح‌ها براي امنيت آمريکا مهم هستند و واشنگتن به نوسازي زرادخانه‌هاي هسته‌اي خود ادامه مي‌دهد.

*فارس