کد خبر: ۸۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۴۸

5 حرکت ورزشی برای سوزاندن چربی‌ها

 ورزش‌هایی که به طبیعت انسان نزدیک‌تر باشند و در آن‌ها از وزن خود بدن استفاده شود در افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی‌ها موثرتر هستند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، بسیاری از مردم معتقدند که برای به دست آوردن تناسب اندام نیاز به عضویت در باشگاه‌های گران‌قیمت، داشتن کفش‌های ورزشی بسیار کارآمد و برنامه غذایی سخت دارند. با این حال پیش از اینکه این مسائل مطرح باشد، مردم تنها با ورزش کردن و استفاده از وزن بدن خودشان آمادگی جسمانی و تناسب اندام پیدا می‌کردند.



در طول تاریخ از این گونه ورزش‌ها در ارتش استفاده می‌شد. به دلیل نداشتن هزینه و سازگار بودن با طبیعت انسان این نوع ورزش‌ها همیشه رایج بوده‌اند.

در دنیای ورزشکاران نیز از این گونه ورزش‌ها استفاده می‌شود زیرا بهترین نوع ورزش برای سوزاندن چربی‌ها و پرورش عضلات است.

5 نوع ورزشی که سازگار با طبیعت انسان هستند و بهترین چربی سوزی را دارند عبارتند از:

1- حرکت پروانه:
حرکت پروانه یک حرکت پایه‌ای است که در کلاس‌های ورزشی مدارس نیز انجام می‌شود. این ورزش بسیار ساده است اما به این معنا نیست که موثر نباشد. حرکت پروانه به سوزاندن چربی‌ها و تناسب اندام کمک می‌کند و یکی از بهترین روش‌ها برای گرم کردن بدن است. انجام این حرکت قبل از شروع ورزش اصلی به آماده شدن بدن کمک می‌کند.

2- شنا:
حرکت شنا یکی از بهترین حرکات ورزشی برای بالاتنه است. حرکت شنا عضلات بالاتنه را قدرتمند می‌کند و از بسیاری ورزش‌های دیگر برای شانه‌ها بی‌خطرتر است. مشکل این است که اغلب این حرکت درست انجام نمی‌شود. در این حرکت باید سر، گردن، بدنه و لگن در یک خط قرار بگیرند. در هنگام انجام این حرکت آرنج‌ها را نزدیک بدن نگه دارید. اگر انجام حرکت شنا برای شما سخت است ابتدا در کنار یک دیوار بایستید و این حرکت را بر روی دیوار تمرین کنید. کم کم می‌توانید این حرکت را بر روی زمین انجام دهید.

3- اسکات:
اسکات یکی از کلیدی‌ترین حرکت‌های ورزشی است. این حرکت بسیاری از عضلات را درگیر می‌کند و کالری‌ها را می‌سوزاند. برای انجام این حرکت پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. پاشنه پا را تکان ندهید. به اندازه‌ای که ران پا با زمین موازی شود پایین بیاید و دوباره بالا بروید.

4- طناب زدن:
در بین این ورزش‌ها تنها ورزشی که به تجهیزات احتیاج دارد طناب زدن است. با این حال طناب ارزان قیمت است. طناب زدن راهی مناسب برای گرم کردن بدن است. می‌توان طناب زدن را کمی پیچیده کرد و از تکنیک‌های مختلف در این حرکت ورزشی استفاده کرد.

5- برپی:
حرکت برپی باعث سوزاندن کالری و قدرتمند شدن عضلات می‌شود. برای انجام این حرکت ابتدا باید در حالت اسکات قرار بگیرد. سپس کمی پایین‌تر آمده دست را برابر زمین قرار دهید. بعد از آن پاها را به سمت عقب ببرید و حالت شنا را نشان دهید. پاها را دوباره به جلو برگردانید و در حالت اسکات قرار بگیرید و تا آنجا که می‌توانید به سمت بالا بپرید. برپی حرکتی است که شدت آن زیاد است. این حرکت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و به سوزاندن کالری اضافه کمک می‌کند.