کد خبر: ۸۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۰
معاون آموزشی وزارت علوم خبرداد

واگذاری پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه‌ها


معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: از سال آینده دانشجوی دکتری پس از قبولی در امتحان GRE، مستقیما توسط دانشگاه پذیرش می شود.

دکتر شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تفویض برخی اختیارات به دانشگاه ها گفت: ما مدیران در عرصه آموزش عالی نباید نباید تصور کنیم که بهتر از مدیران دانشگاهی می‌فهمیم چرا که مدیران دانشگاهی مخصوصا دانشگاه های پیشکسوت در عرصه مدیریت و برنامه ریزی بسیار فهمیم هستند و امیدوارم روزی همه امور به دانشگاه ها واگذار شود.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجوی دکتری یکی از مباحثی است که به دانشگاه ها واگذار شده و دانشجویان بعد از قبولی در امتحان GRE، به دانشگاه ها معرفی می شوند. این آزمون به زبان فارسی برگزار می‌شود و آزمون زبان انگلیسی جداگانه برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه این امتحان به منزله فیلتر است، تصریح کرد: امتحان GRE، برای جلوگیری از رشد کمی بی رویه ای است که همه می خواهند دکتر شوند. تحصیل فی‌نفسه عیب نیست اما به لحاظ فرهنگی به گونه ای شده که برای مدارج پایین اعتباری قائل نیستیم.

شریعتی توضیح داد: بر اساس رویه جدید و پس از امتحان GRE، دانشجو به دانشگاه‌ها معرفی می شود و متناسب با کف امتیازی که هر دانشگاه برای خود تعریف می‌کند، نسبت به پذیرش دانشجو اقدام خواهد کرد و میزان سخت‌گیری در پذیرش در اختیار خودشان خواهد بود.

به گفته وی از سال آینده آزمون تخصصی سنجش یرگزار نخواهد شد.

متاسفانه شاهد دخالت اجرایی ستاد آموزش عالی بوده ایم
معاون آموزشی وزیر علوم همچنین با بیان ا ینکه جذب هیات علمی یکی از معضلات دانشگاه هاست افزود: سعی داریم این اختیار نیز به دانشگاه ها واگذار شود. دستگاه آموزش عالی باید در جایگاه نظارتی نقش آفرینی کند تا جایگاه اجرایی و متاسفانه در گذشته شاهد دخالت اجرایی ستاد آموزش عالی بودیم و یکی از دلایل ضعف کیفی در برخی مراکز علمی، عدم نظارت درست بر آنهاست.