کد خبر: ۸۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۹۰

رونالدو بالاتر از مسي در فهرست پردرآمدترين بازيکنان فوتبال دنيا

 مجله فوربس در جديدترين شماره خود کريستيانو رونالدو ستاره پرتغالي تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا را پردرآمدترين بازيکنان فوتبال دنيا معرفي کرد.

وي براي دومين سال متوالي در صدر اين فهرست قرار دارد.

ستاره 30 ساله رئال مادريد و ارزشمندترين بازيکن فوتبال دنيا با مبلغي معادل 3.26 ميليارد دلار، سال گذشته 79 ميليون دلار به عنوان دستمزد، پاداش و حق امضاي قرارداد دريافت کرده است.
رونالدو با اين رقم درآمد، پردرآمدترين بازيکن تيمي در دنيا نيز به شمار مي رود.

وي در سال گذشته سومين جايزه بهترين بازيکن سال فوتبال را نيز دريافت کرد و در شبکه هاي اجتماعي به عنوان محبوب ترين ورزشکار جهان شناخته مي شود.

در فهرست پردرآمدترين بازيکنان فوتبال دنيا، ليونل مسي دارنده چهار جايزه توپ طلاي فيفا با درآمدي معادل 70.5 ميليون دلار در سال گذشته در مکان دوم قرار دارد.

مسي بعد از اينکه باشگاه رئال مادريد بالاترين رقم قرارداد لاليگاي اسپانيا را در سال 2013 به رونالدو پيشنهاد کرد، با ابراز نارضايتي از حضور در بارسلونا تهديد کرد که از نيوکمپ خواهد رفت اما باشگاه هفتمين قرارداد خود را از سال 2005 به وي پيشنهاد کرد و دستمزد او را به 9 ميليون دلار در سال افزايش داد.

نفر بعدي در اين فهرست زلاتان ابراهيموويچ مهاجم سوئدي تيم پاري سن ژرمن با درآمد 41.8 ميليون دلار در سال گذشته است.

سپس خامس رودريگز مهاجم 23 ساله و کلمبيايي رئال مادريد با درآمد 25.4 ميليون دلار در مکان هشتم قرار دارد. وي در جام جهاني 2014 موفق شد با به ثمر رساندن 6 گل کفش طلاي مسابقات را کسب کند.

اما لوييس سوآرز بازيکن اروگوئه اي تيم بارسلونا نيز که در جام جهاني به دليل گاز گرفتن يکي از بازيکنان تيم ملي ايتاليا، ضمن اخراج از مسابقات، چهار ماه محروم شد نيز در جمع 10 نفر نخست پردرآمدترين بازيکنان فوتبال دنيا قرار دارد.

اين بازيکن 28 ساله در يک سال گذشته درآمدي معادل 19.9 ميليون دلار داشته است.
*ايرنا