کد خبر: ۸۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۸

حريف آسيايي پرسپوليس را بيشتر بشناسيد

جام نيوز/ تيم فوتبال پرسپوليس در مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا بايد به مصاف الهلال عربستان برود.
برد شب قبل پرسپوليس تاثيري در روند صعودش ايجاد نکرد. با شکست النصر در ديدار هم زمان، پرسپوليس در صورت نتيجه نگرفتن در بازي شب قبل هم حکم صعودش قطعي بود. حالا پرسپوليس با 12 امتياز پشت سر لخويا به مرحله حذفي آسيا رسيد. اين تيم بايد در مرحله بعد به مصاف تيم نخست گروه C برود. الهلال عربستان تيمي است که پرسپوليس بايد در فکر حذفش باشد. به معرفي تيم حريف پرسپوليس در اين مرحله پرداختيم. بايد ببنيم مصاف سرخابي‌هاي ايران و عربستان چطور از آب در مي‌آيد؟
معرفي
الهلال عربستان از قدرتمندترين تيم‌هاي اين کشور مي‌باشد. اين تيم 13 بار قهرماني ليگ حرفه‌اي عربستان را چشيده است. کلا تمام رکوردها در اين کشور به نام اين تيم ثبت شده است. دو قهرماني جام باشگاه‌هاي آسيا را هم به افتخارات الهلال اضافه کنيد. اين تيم که در عربستان با نام رئيس معروف است، قدمتي 58 ساله دارد.
اين فصل چيکاره‌اي؟
الهلال فصل خوبي را در ليگ عربستان سپري نکرده است. اين تيم در فاصله دو هفته مانده تا پايان ليگ، با 51 امتياز پايين‌تر از تيم‌هاي النصر با 60 و الاهلي 58 امتيازي قرار دارد و شانسي براي قهرماني در ليگ امسال ندارد. ساماراس يوناني و ديئگو برزيلي از مشهورترين بازيکنان اين فصل الهلال هستند. همچنين ناصرالشمراني و تياگو نوس در اين تيم جاي پاي بازيکناني چون سامي‌الجابر و ياسرالقحطاني گذاشته‌اند. اين دو بازيکن در ليگ اين فصل عربستان روي هم 22 گل به ثمر رسانده‌اند. قدرت اصلي تيم عربستان در خط تدافعي اين تيم متمرکز شده است. الهلال در بيست و چهار ديدار ليگ فقط 15 گل دريافت کرد. اين تيم درجام باشگاه‌هاي آسيا هم از شش ديدار فقط چهار بار دروازه‌اش را باز شده ديد. الهلال در گروه C هم گروه با فولاد خوزستان بود که از شش ديدار 13 امتياز کسب کرد و به عنوان تيم اول صعود کرد. اين تيم در ديدار مقابل فولاد در خوزستان به تساوي بدون گل رسيد و در رياض هم با دو گل شاگردان اسکوچيچ را شکست داد. چند هفته‌اي است موتور شاگردان گريگيوس دونيس يوناني روشن شده و پس از هفت برد متوالي در ليگ، اين هفته متوقف شدند. الهلال در هر سه ديدار دور برگشت مرحله گروهي جام باشگاه‌هاي آسيا هم پيروز ميدان بود.
وعده ديدار
روز 29 ارديبهشت ديدار رفت پرسپوليس و الهلال در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود.