کد خبر: ۸۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۲

فهرست سياه در «آتش بس 2»

جيم/ از اسفند ماه که شبکه نمايش خانگي با توزيع آثاري مثل «شيار 143»، «ميهمان داريم»، «بيگانه» و... کمي رونق داشت تا همين چند روز پيش، محصول قابل اعتنايي در اين رسانه توزيع نشد تا اين‌که طي روزهاي اخير شاهد پخش قسمت جديد «شوخي با شما»، قسمت اول سريال محبوب «فهرست سياه» و فيلم پرفروش تهمينه ميلاني يعني «آتش بس 2» بوديم.

اين قسمت «شوخي با شما» که چيزي جز پخش دوباره شوخي با مرتضي پاشايي و يک شوخي تکراري با پايان رافت و نيکبخت نبود. حتي شوخي با پاشايي دقيقاً همان آيتم قبلي بود که با حدود چند ثانيه بيشتر پخش شد. مابقي DVD هم شوخي‌هاي نسبتاً تکراري با مردم بود اما متاسفانه براي اين محصول ضعيف، روي بسته تاکيد زيادي روي اسم و تصوير مرحوم پاشايي شده بود.

اولين قسمت سريال آمريکايي «فهرست سياه» هم که در سايت IMDB امتياز قابل توجه 8/2 را از کاربران دريافت کرده در حالي عرضه شد که تجربه پخش سريال‌هايي مثل «چريکو»، «لاست» و «24» در شبکه نمايش خانگي کاملاً شکست خورده از کار در آمد.

ماجرا وقتي بدبينانه‌تر مي‌شود که بدانيم سريال‌هاي قبلي بعد از اتمام وارد اين رسانه شدند اما «فهرست سياه» محصول 2013 است و هنوز تا فصل سوم پخش شده است و به همين دليل پخش آن به سال‌ها زمان نياز دارد. البته شرکت پخش‌کننده اين سريال خارجي در ابتکاري جالب قسمت اول سريال را به صورت رايگان با «آتش بس 2» پخش کرده منتها قيمت اين بسته 4 هزار تومان است. «آتش بس 2» که مثل هميشه همراه با پشت صحنه‌اي پر از صحبت‌هاي خود تهمينه ميلاني بود در اکران فروش بسيار خوبي داشت اما در واقع اثري است که داستان خاصي ندارد و فقط زوج فيلم يعني حجار و رادان جلوي مشاور خود در فرودگاه نشسته‌اند و از مشکلات‌شان مي‌گويند. هر بار که چيزي مي‌گويند فيلم يک فلاش بک مي‌زند به زماني که مثلاً بين 10 تا يک سال از آن گذشته اما گريم‌ها و قيافه‌ها مشابه هم هستند. بعد هم دوباره به فرودگاه برمي‌گرديم و شاهد واکنش نصيحت گونه مشاور به اين زوج هستيم. هر چند ميلاني در پشت صحنه (!) موانع توليد آثار اجتماعي را عامل اصلي توليد «آتش بس2» معرفي کرد، اما از کنار وسوسه فروش خوب اين نوع فيلم‌ها نمي‌توان به راحتي گذشت.