کد خبر: ۸۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۳۱

يک‌چهارم باشگاه آرسنال در دست اين ايراني است

هفت صبح/ مالکين اصلي باشگاه فوتبال آرسنال، بازرگان روسي؛ آليشر عثمانف و تاجر ايراني-بريتانيايي؛ اردوان فرهاد مشيري مي‌باشند.باشگاه فوتبال آرسنال، يک باشگاه فوتبال انگليسي در شمال شهر لندن است که موفق به کسب ۱۳ عنوان قهرماني در ليگ دسته اول و ليگ برتر انگلستان، ۱۰ قهرماني در جام حذفي فوتبال انگلستان و دو قهرماني در جام اتحاديه فوتبال انگلستان شده‌است.

اردوان فرهاد مشيري، تاجر ۵۶ ساله انگليسي- ايراني که سالهاست در زمينه تجارت استيل و انرژي، شرکتهايي را در انگليس و روسيه تأسيس کرده است، صاحب حدود يک چهارم سهام باشگاه آرسنال است.وي و شريک تجاري اش (علي شير عثمانوف)، که شرکت مشترکي را اداره مي کنند،در آگوست سال ۲۰۰۷ ميلادي، ۱۴٫۶۵ درصد از سهام باشگاه فوتبال آرسنال را از نايب رئيس سابق باشگاه، «ديويد دين» خريداري نمودند.

در ۱۸ سپتامبر سال ۲۰۰۷ ميلادي بود که شرکت رد اند وايت (شرکت مشيري و شريکش)، سهام خود در آرسنال را به ۲۱% افزايش داد و تنها ۱۰ روز بعد و پس از آنکه مشيري در صحبتهايي اعلام کرد که دست کم ۲۵% از سهام اين باشگاه فوتبال را مي خواسته، درصد سهام آنها به ۲۳% افزايش يافت.آرسنال رقابتي ديرينه با همسايه‌اش تاتنهام دارد که آن‌ها به طور منظم شهرآورد شمال لندن را برگزار مي‌کنند. همچنين باشگاه آرسنال در رده سوم باارزش‌ترين باشگاه‌هاي فوتبال جهان در سال ۲۰۱۰ با ارزش تقريبي ۱٫۱۸۱ ميليارد دلار قرار گرفته‌است. مالکين اصلي باشگاه فوتبال آرسنال، بازرگان روسي؛ آليشر عثمانف و تاجر ايراني-بريتانيايي؛ اردوان فرهاد مشيري مي‌باشند.