کد خبر: ۸۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۳۳

ادعاي بازيگر «شمعدوني» درباره «درحاشيه»

حسن معجوني بازيگر سريال «شمعدوني» به کارگرداني سروش صحت تاکيد کرد زمان پخش مجموعه آنان پيش از «درحاشيه» بوده و در اصل سريال مديري جايگزين کار آنان شده است.

يکي از موضوعاتي که اين روزها بحث‌هايي را در مطبوعات به وجود آورده اين است که برخي واکنش‌هاي منفي نسبت به سريال «شعمدوني» به اين دليل است که جايگزين «درحاشيبه» به کارگرداني مهران مديري شده است.

معجوني يکي از بازيگران اين مجموعه در گفت‌و‌گويي با «ايسنا» توضيحاتي را در اين زمينه مطرح کرده است. اين بازيگر گفت: «شمعدوني» جايگزين «در حاشيه» نشد؛ چراکه از همان ابتدا «شمعدوني» زودتر از اينها بايد پخش مي‌شد. در واقع «در حاشيه» جايگزين «شمعدوني» شد. من سريال آقاي مديري را خيلي نديدم و نمي‌توانم آن‌را با «شمعدوني» قياس کنم چرا که اصلا شبيه هم نيستند.

بازيگر نقش عطا در سريال سروش صحت سپس يادآور شد: در سريال «شمعدوني» همان‌طور که مي‌بينيد نقش برادري را بازي مي‌کنم که با برخي اعضاي خانواده خصوصا داماد خانواده دائما در حال بگو مگو است. در کل فکر مي‌کنم «شمعدوني» کار خوبي از آب درآمده باشد و حضورم در اين مجموعه تجربه بدي نبود و راضي هستم.

او همچنين اظهار کرد: اميدوارم مردم «شمعدوني» را دوست داشته باشند و اين کار هنگام پخش موفق شود. به اعتقاد من هر کاري شريني‌هاي خاص خود و مخاطبان خودش را دارد، بنابراين نمي‌شود کارها را با هم قياس کرد. به دليل اينکه سريال «در حاشيه» را خيلي نديدم نمي‌توانم چندان درباره آن قضاوت کنم، اما قطعا مي‌دانم «شمعدوني» اصلا شبيه «در حاشيه» نيست و در عين حال هنوز به طور دقيق نمي‌توانم پيش‌بيني کنم که «شمعدوني» چه بازخوردي در بين مخاطبان دارد.

اين بازيگر و کارگردان در بخشي ديگر از گفت‌وگويش به حاشيه‌هاي پيش آمده براي سريال مهران مديري اشاره کرد.

وي با اعتقاد بر اينکه در سوژه‌هاي طنز بالاخره‌ بايد به يک جايي بربخورد، خواستار حمايت بيشتر مديران تلويزيون از برنامه‌هاي طنز شد.

معجوني درباره‌ي حمايت مديران از برنامه‌هاي طنز تلويزيون خاطرنشان کرد: در وهله‌ي اول ما خودمان مي‌دانيم که چه درصدي از مردم قرار است به کارهاي پخش شده اعتراض کنند؛ ضمن اينکه دوستان از همان اول مي‌دانستند که سريال «در حاشيه» با انتقاداتي روبه‌رو مي‌شود. وقتي روي يک کار پيش از پخش به اين اندازه تمرکز باشد، طبيعي است که ممکن است با انتقاداتي همراه شود.

وي همچنين گفت: به نظر مي‌رسيد مديران از همان ابتدا مي‌دانستند که قرار است براي «در حاشيه» چه اتفاقي بيفتد پس چه لزومي دارد که اينگونه کارها را توليد کنند. وقتي آنطور که بايد حمايتي نمي‌شود، خب چنين کارهايي را توليد نکنند. اصولا خاصيت طنز اين است که بايد به جايي بربخورد، پس ديگر اين ماجراها چيست؟!

او ادامه داد: متاسفانه ما در تلويزيون با مديومي سر و کار داريم که يک ويژگي مثبت دارد و آن اين است که طوري اداره مي‌شود که همه راضي شوند. مديران تلويزيون بيش از آنکه پي کارهاي خودشان باشند، بيشتر مردم‌داري مي‌کنند.

حسن معجوني در پايان تصريح کرد: صرفا در تلويزيون تمام ماجراها به مميزي و رعايت خطوط قرمز که خيلي زياد است، ختم نمي‌شود بلکه ماجراهاي ديگري هم وجود دارد که افراد را اذيت مي‌کند، به ويژه در اين شرايط اقتصادي که پول هم نمي‌دهند؛ البته در اين خصوص سريال «شمعدوني» استثناء بود چراکه دوستان دستمزد عوامل را به جا پرداخت کردند؛ در حالي که در ساير کارها شرايط اينگونه نيست و به سختي پول مي‌دهند. وقتي اين اتفاقات مي‌افتد، انگيزه ما هم گرفته مي‌شود.