کد خبر: ۸۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۲

قاسمپور: کي‌روش چه گلي به سرمان زده که آنقدر ناز مي‌کند

فارس: پيشکسوت فوتبال ايران گفت: نمي‌دانم کارلوس کي‌روش چه گلي به سر فوتبال ايران زده که تا اين اندازه برايمان ناز مي‌کند.

ابراهيم قاسمپور در رابطه با جلسه‌اي که وزير ورزش و جوانان داشتند، عنوان کرد: جلسه بسيار خوبي برگزار کرديم و اين جلسه بيشتر براي تجليل از پيشکسوتان قديمي فوتبال بود.

وي در پاسخ به اين سوال که پس از اين جلسه حواشي بسيار زيادي مطرح شد و در رسانه‌ها صحبت‌هاي مختلفي را در اين مورد بيان کرده‌اند، اظهار داشت: روزنامه نمي‌خوانم و نمي‌دانم چه کساني مخالف يا موافق بودند. در اين جلسه پيشکسوتان درباره معضلات و مشکلاتي که در فوتبال وجود دارد و در مورد برخي از دلالي‌ها و پول‌هايي که رد و بدل مي‌شود صحبت کردند. وزير ورزش هم از اين نقطه نظرات استقبال کرد و اعلام کرد باز هم از اين جلسات برگزار مي‌شود.

پيشکسوت فوتبال ايران در پاسخ به اين سوال که نسبت به انتقاداتي که وزير ورزش به نظر مي‌رسيد به صورت سربسته از سرمربي تيم ملي فوتبال ايران انجام داده واکنش‌هاي بسيار شديدي انجام شده، عنوان کرد: حق طبيعي وزير ورزش است که روي مسائل کلي ورزش ايران نظارت کند و نقطه نظراتش را بگويد. وزير هم بدون انجام دخالت نظرش را گفت. او از ماندن کي‌روش حمايت کرده بود و اگر هم انتقادي مطرح کرد حق طبيعي وزير است. نمي‌دانم چرا برخي تا اين اندازه از سرمربي تيم ملي حمايت مي‌کنند. نبايد وقتي وزير ورزش نقطه نظري مي‌دهد تا اين اندازه بزرگنمايي شود.

وي افزود: ما پيشکسوتان و مربيان در اين جلسه در رابطه با کي‌روش صحبت نکرديم اما شايد خودمان هم با اين صحبت‌هاي وزير موافق بوديم. نبايد به يک مربي خارجي اينقدر اختيار بدهند که در مورد خيلي از مسائلي که ارتباطي با او ندارد هم تصميم‌گيري کند. بنده هم معتقد بودم اگر قرار است کي‌روش برود و يک مربي خارجي بياورد خود او بهترين گزينه است ولي طي سال‌هاي اخير کي‌روش کاري براي فوتبال ما نکرده و نتايج شاياني نگرفته است نبايد خودمان را به دفاع 10 نفره و عدم دريافت گل‌هاي زياد شاد کنيم.

پيشکسوت فوتبال ايران در ارتباط با اينکه گفته مي‌شود کي‌روش بار ديگر ساز جدايي کوک کرده و اين مسئله براي چندمين بار است که اتفاق مي‌افتد عنوان کرد: کي‌روش از شرايط و موقعيتي که دارد سوءاستفاده مي‌کند يا اينکه ما را به بازي گرفته. به دليل اينکه قربان صدقه او مي‌روند نبايد طاقچه بالا بگذارد و برايمان ناز کند. نمي‌دانم کي‌روش چه گلي به سرمان زده که تا اين اندازه ناز مي کند.

وي در ارتباط با مصاحبه محمد دادکان که اعتقاد داشته نيمي از افراد حاضر در جلسه وزير ورزش لمپن و دلال بوده‌اند،‌ تصريح کرد: نمي‌دانم دادکان همه يا نصف اين افراد مدنظرش بوده‌اند. بعيد مي‌دانم دادکان در مورد افرادي که سال‌ها در اين فوتبال زحمت کشيده‌اند چنين نظري داشته باشد. اعتقاد داشتم دادکان يکي از مديراني است که خيلي سالم کار کرده و زحمات زيادي کشيده است. تعجب مي‌کنم او در مورد اهالي فوتبال و برخي افراد که همسن پدرش هستند چنين صحبتي را مطرح کرده باشد. واقعا به دليل اين صبحت‌ها براي دادکان متأسفم. او اگر مشکل شخصي با وزير دارد نبايد به پيشکسوتان توهين کند.

قاسمپور در ادامه تأکيد کرد: کسي که دکتر است و سواد بالايي دارد نبايد چنين حرف‌هايي بزند البته داشتن سواد دليل اين نيست که انسان علامه دهر باشد و هر حرفي را بيان کند.

وي در پاسخ به اين سوال که البته منظور دادکان همه افراد حاضر در آن جلسه نبوده‌اند، عنوان کرد: اي کاش او اسم مي‌برد هميشه از رک‌گويي دادکان خوشم آمده اگر او اعتقاد دارد فردي رک گو است بايد از لمپن‌ها و دلال‌هايي که مدنظرش بودند نام مي‌برد. افرادي مثل حسن حبيبي، جعفر کاشاني، محمود ياوري، محمد زادمهر، امير حاج‌رضايي، لفته سه برادران و ... در اين جلسه حاضر بودند و به جز زادمهر ساير آنها از لحاظ سني جزو بزرگان فوتبال ايران هستند. بيان اين نوع صحبت‌ها در رابطه با پيشکسوتان فوتبال به صورت کلي درست نبود.