کد خبر: ۸۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۵۶۸

تصاویر : خطرناک‌ترین مناطق دیدنی جهان

 یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها برای انسان‌ها مسافرت است. فرار از عادت‌های تکراری روزانه و قرار گرفتن در محیطی جدید، به‌راحتی باطری کار مجدد را برای شش تا یک سال شارژ می‌کند. بااین‌حال دو عامل در سفر اهمیت دارد هزینه و امنیت. برای بازدید از مناطق مختلف، هزینه باید کرد. همچنین در میان سخنان افرادی که تازه از سفر بازگشته‌اند، شاهد بروز مشکلاتی همچون دزدی، حمله، قتل، و تهدید هستیم. متأسفانه برخی مناطق تفریحی، در کنار جذب بالاترین تعداد گردشگر، بالاترین میزان جرم و جنایت علیه گردشگران را شاهد هستیم. نمونه آن در کشورهای آمریکای جنوبی بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در فهرست زیر خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری معرفی‌شده‌اند. این مناطق اگرچه در جذب گردشگر موفق بوده‌اند ولی کمتر به برقراری امنیت مسافران توجه نشان داده‌اند.


پرو



پرو یکی از کشورهای زیبای آمریکای جنوبی است که به داشتن مناطق زیبایی همچون ماکائو و پیچو معروف است. این مناطق سالانه بالاترین میزان درآمد گردشگری را برای پرو به همراه می‌آورند ولی جاده‌های خطرناک، مناطق حاشیه‌ای، و کارتلهای مواد مخدر و انسان گردشگران را تهدید می‌کند.


بانکوک- تایلند



این شهر شاید یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری باشد ولی به خاطر شرایط متزلزل سیاسی و اجتماعی خطری برای گردشگران محسوب می‌شود. خطرناک‌ترین باندهای قاچاق انسان و مواد مخدر در این شهر فعال هستند. از سوی دیگر بیشترین آمار سرقت پول و گذرنامه در این شهر گزارش‌شده است.


ریو دوژانیرو - برزیل



ریو یک تله زیبا و مرگ‌آور است. سالانه تعداد زیادی از گردشگران در این شهر مورد سرقت واقع می‌شوند این در حالی است که شهر ریو بالاترین تعداد پلیس را دارد. گذشته از سرقت، کارتلهای مواد مخدر و اختلاف طبقاتی شدید، شهر ریو بالاترین آمار آدم‌ربایی از میان گردشگران را دارد.


بوگوتا - کلمبیا



جنایت علیه گردشگران در این شهر کمتر از دیگر شهرهای آمریکای جنوبی است ولی مناطق حاشیه‌ای این شهر به نسبت خطرناک‌تر از بقیه شهر است. کارتلهای مواد مخدر در جاده‌ها و اتوبوس‌های بین‌شهری همواره گردشگران را تهدید می‌کنید و خطری جدی برای آن‌ها محسوب می‌شود. قاچاق انسان همچنان خطری است که گردشگران باید آن را در نظر بگیرند.


بمبئی- هندوستان



کشور هفتادودوملت در کنار تاریخ غنی و جاذبه‌های گردشگری زیبا، مهد پرورش جیب‌برها هم هست! شاید در این شهر کمتر با کارتلهای مواد مخدر مواجه و آدم‌ربایی مواجه شویم ولی بدون شک یک‌بار در دام جیب‌برها خواهید افتاد. این شهر بالاترین آمار تجاوز جنسی به گردشگران را هم دارد ولی کمتر با خطر جانی مواجه می‌شوید.


هائیتی و جمهوری دومینیکن



هائیتی و جمهوری دومینیکن علی‌رغم مناطق زیبای تاریخی و تفریحی بسیار خطرناک است. فقر در این دو کشور موج می‌زند و همین کافی است تا آمار جنایت، قاچاق، دزدی، و آدم‌ربایی افزایش یابد.


کینگستون – جامائیکا



بهترین دارو و درمان‌های گیاهی، مناطق زیبای دریایی را می‌توان در این شهر تجربه کرد. بااین‌حال جرائم مرتبط با مواد مخدر، قاچاق انسان و دزدی موج می‌زند. آمارهای به‌دست‌آمده حاکی از این است که از هر یک‌صد هزار نفر در این شهر 40 نفر در جریان این حوادث کشته می‌شوند و یا خودکشی می‌کنند.


کیپ‌تاون – آفریقای جنوبی



از هر 100 هزار نفر در این شهر 60 نفر جان خود را به خاطر دزدی، قاچاق و درگیری‌های خیابانی از دست می‌دهند. این شهر زیباترین سفرها به دل آفریقا را داردولی در کنار آن دزدی و دستبرد به خودروهای سفری گردشگران بیشتر آن‌ها را تهدید می‌کند.



آکاپولکو – مکزیک



آکاپولکو شهرت خود را برای داشتن سایت‌های تاریخی چندین هزارساله دارد بااین‌حال از هر 100 هزار نفر در این شهر 104 نفر کشته می‌شوند. مهم‌ترین خطری مه گردشگران را تهدید می‌کند مانند سایر شهرهای آمریکای جنوبی، جرائم مرتبط با کارتلهای مواد مخدر و قاچاق انسان است. این شهر علی‌رغم آنکه یک منطقه گردشی است ولی سومین شهر خطرناک جهان هم محسوب می‌شود.