کد خبر: ۸۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۷

ولايتي: کمک هايمان به يمن را ارسال ميکنيم؛ جرات تهديد ما را ندارند

  رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با بيان اينکه هيچ کشوري جرأت مقابله عليه ايران را ندارند گفت: ما کمک‌هاي خود به يمن را مي‌فرستيم ممکن است جلوي ما را بگيرند اما جرأت تهديد ما را ندارند.

به گزارش نسيم، علي اکبر ولايتي رئيس مرکز مطالعات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در حاشيه نشست گفتگوهاي استراتژيک ايران و افغانستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما با وزير سابق امور خارجه افغانستان در حوزه سياسي و فرهنگي و اقتصادي گفتگوهايي داشتيم، اميدواريم اين ديدار زمينه ساز روابط استراتژيک باشد، ما با کشور افغانستان به دليل وجود تاريخ مشترک از جمله کشورهايي مقاوم هستيم، اين دو کشور هيچگاه مستعمره نبودند، امروز فرصتي بود براي دو کشور که شروع روابط استراتژيک خود را کليد بزنند و بايد تبادل تظر صورت گيرد، اين ديدار زمينه اي براي همکاري دو کشور در همه زمينه ها خواهد بود . اميدواريم همکاري دو کشور در عرصه بين المللي گسترش يابد. هر دو کشور معتقدند با افراط گرايي هايي چون داعش بايد مبارزه کنند، و مصمم هستيم جلوي نفوذ افراط گرايي را بگيريم. اسلام شرارت و افراط گرايي را نميپذيرد.

وي در خصوص ارسال کشتي حامل کمک هاي انسان دوستانه به يمن با توجه به اتمام زمان آتس بس گفت: اين آتش بس براي دومين بار از سوي سعودي ها اعلام ميشود، بار اول همه شاهد بوديم که آنها با آتش بس خود پايبند نبودند ، ميتوان گفت اکنون اين آتش بس نوعي شو براي جهان است، چرا که ديديم جان کري ضمن سفر خود به منطقه هم از حملات سعودي ها و هم از اعلام آتس بس حمايت کرده است اين رفتارهاي ضد و نقيض تناسبي با هم ندارند.

سعودي ها بدانند مردم يمن مقاومند. و هيچ کشوري جرأت مقابله عليه ايران را ندارند، ايران نشان داده در برابر هر نوع زياده خواهي مي ايستد ، ما کمک هاي خود را ميفرستيم ممکن است جلوي ما را بگيرند اما جرأت تهديد ما را ندارد.

ولايتي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه نظر شما در خصوص تصميم مجلس در مورد تهديد آمريکا در مذاکرات هسته‌اي عليه ايران چيست اظهار داشت: مجلس و قوه مقننه آزاد است در مورد مسائل داخلي و خارجي تصميم گيري کند، هر تصميمي که آنها بگيرند معتبر است و مورد اجرا است، تهديد آمريکا نيز تکرار مکررات است، آمريکا در افغانستان و عراق و ... دخالت کردند اما شکست خوردند، آنها آمده بودند در اين کشورها بمانند اما مردم اين کشورها آمريکا وا بيرون کردند، ايران به عنوان قدرت بزرگ منطقه به هيچ وجه به آمريکا و غير آمريکا اجازه نميدهد در سرنوشت کشور خود دخالت کند و از منافع خود را هر طور که صلاح بداند دفاع خواهد کرد.

همچنين سپنتا وزير سابق امور خارجه افغانستان در جمع خبرنگاران گفت: اين جلسه بخث در خوزه همکاري فرهنگي و اقتصادي و انتخابات صحبت هايي انجام داديم ، ما براي خود در مورد آغاز اين روابط اخساس مسوليت ميکنيم . از دولت ايران براي فراهم آوردن امکانات زندگي و آموزشي براي افغان ها تشکر ميکنيم.