کد خبر: ۸۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۶۴

100 قدم پياده روي بعد شام چه فوايدي دارد؟

 پياده روي از ترش کردن معده جلوگيري ميکند.
اگر عادت داريد بعد از شام جلوي تلويزيون يا کامپيوتر بنشينيد، بهتر است آن را با يک عادت درست جايگزين کنيد و ۱۵ دقيقه قدم بزنيد. کارشناسان عقيده دارند، دست کم ۱۰۰ قدم پياده روي بعد از شام وضعيت سلامت عمومي تان را بهتر مي کند که شامل هضم بهتر غذا، سوزاندن کالري، کنترل بهتر قند خون و تري گليسريد در بدن مي شود.

کمک به گوارش
فرايند هضم غذا سريعا” بعد از خوردن شروع مي شود و شيره و آنزيم هاي معده که مسئول گوارش هستند در همين زمان فعال مي شوند. اگر فرد پس از خوردن شام قدم بزند، فرايند ترشح آنزيم ها براي هضم بهتر بيشتر خواهد شد. در نتيجه از بسياري از بيماري ها و مشکلات شکمي مانند ترش کردن معده يا بد هضمي که اغلب افراد از آن شاکي هستند، جلوگيري مي شود.

تقويت متابوليسم
به غير از الگوي خورد و خوراک و کالري دريافتي داشتن فعاليت بدني و تحرک يکي از عوامل اصلي تقويت متابوليسم مي باشد. از اين رو توصيه مي شود بعد از خوردن شام پياده روي کنيد تا فرايند سوخت و ساز در بدن تان بيشتر شده و عملکرد ساير اعضاي بدن تقويت شود.

کمک به خواب
عادت رفتن به رختخواب بعد از خوردن شام بدون شک براي سلامت تان خوب نيست. چند دقيقه قدم زدن تاثيرات شگفت انگيزي در بر دارد. اين قدم زدن نه تنها گردش خون در بدن را بهتر مي کند بلکه استرس را نيز کاهش مي دهد. به همين دليل کساني که بعد از شام تقريبا” 100 قدم راه مي روند، خواب شبانه خوب و لذت بخشي دارند.

تقويت گردش خون
۱۵ دقيقه قدم زدن بعد از شام غير از اينکه ميزان چربي خون يعني تري گليسيريد و کلسترول را پايين مي آورد، به سيستم گردش خون و خون رساني در کل بدن کمک مي کند. دليلش هم اين است که راه رفتن اکسيژن رساني به قلب را بهتر کرده و در نتيجه گردش خون بهتري خواهيد داشت.

کنترل ميزان قند خون
اشخاصي که از ديابت نوع دوم رنج مي برند مي توانند از فوايد پياده روي بعد از شام بهره ببرند. بعد از خوردن شام ميزان قند خون به خاطر خرد کردن اجزاي مواد خورده شده بالا مي رود، اما وقتي بعد از شام راه مي رويد، بدن بطور فيزيکي فعال شده و گلوکز بيشتري از خون را مصرف مي کند بنابراين ميزان قند خون تنظيم مي شود.

کمک به کاهش وزن
پياده روي ۱۵ دقيقه اي بعد از شام نه تنها يکي از ضروريات زندگي سالم است بلکه نقش مهمي در کاهش وزن دارد و يکي از مفيد ترين و ساده ترين شيوه هاي داشتن وزن متعادل مي باشد، چون به غير از سوزاندن کالري سلامت عمومي بدن را تقويت مي کند.