کد خبر: ۸۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۳

آيت‌الله نوري‌همداني: در برابر اعدام شيخ نمر ساکت نخواهيم نشست

 اين مرجع تقليد در درس خارج فقه، نسبت به تبعات غيرقابل پيش‌بيني اعدام شيخ نمر از سوي حکومت ظالم آل سعود هشدار داد و گفت: حوزه علميه، علما و مردم ايران چنين جنايتي را ناحق مي‌دانند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، آيت‌الله نوري‌همداني اين مرجع تقليد در درس خارج فقه، نسبت به تبعات غير قابل پيش‌بيني اعدام شيخ نمر از سوي حکومت ظالم آل سعود هشدار داد و گفت: حوزه علميه، علما و مردم ايران چنين جنايتي را ناحق دانسته و در برابر هيچ ظلمي ساکت نخواهند ماند.

اين مرجع تقليد عربستان سعودي را دولتي قبيله‌اي، وهابي و تحت سيطره استکبار خطاب و از شکنجه‌هاي آل سعود در حق شيخ نمر و همچنين صدور حکم اعدام وي به شدت انتقاد کرد.

وي در ابتداي سخنان خود، شيخ نمر را فقيهي بسيار شجاع دانست که به سبب مبارزاتش با دولت عربستان، ماه‌ها در زندان و زير شکنجه قرار دارد.

آيت‌الله نوري‌همداني با اشاره به انتشار اخباري مبني بر اجراي حکم اعدام شيخ نمر در روزهاي آينده، نسبت به تبعات آن هشدار داد و بيان کرد: عربستان دولتي قبيله‌اي است که به خواست مردم به هيچ عنوان اهميت نمي‌دهد.

وي حکومت عربستان را وهابي و تحت نفوذ مفتي‌هايي دانست که سرسختانه با شيعه و اسلام ناب مخالف است.

اين مرجع تقليد با بيان اين‌که "عربستان تحت سيطره شديد استکبار از جمله آمريکاست" گفت: دولت عربستان در هشت سال جنگ تحميلي عليه ايران، کمک‌هاي بسياري به صدام کرد؛ بعد از آن هم ايراني‌ها را در مکه به شهادت رساندند که در نتيجه، حضرت امام خميني(ره) هم تا يکسال حج را تعطيل فرمودند.

وي از هزينه‌هاي فراواني سخن گفت که از سوي عربستان سعودي براي مقابله با بيداري اسلامي خرج شد و گفت: بيدارگري و خيزشي که در تونس، مصر، ليبي و يمن آغاز و اوج يافت، عربستان را نگران زوال خود کرد.

اين مرجع تقليد تأکيد کرد: عربستان با خرج پول نفت و گاز تمام تلاش خود را براي پديد آوردن داعش و بوکوحرام به کار بستند و مسبب جنايات بسياري در سوريه و عراق و يمن شدند.

آيت‌الله نوري‌همداني، يمن پيش از قيام حوثي‌ها و انصارالله را به حيات خلوت عربستان سعودي تشبيه و اظهار کرد: پس از فرار محمد عبدالصالح که عربستان حيات خلوت خود را از دست داد، بار ديگر با خرج پول‌هاي نفت و گاز و با کمک بحرين و آل خليفه، به جان مسلمانان و شيعيان افتادند.

وي تصريح کرد: عربستان سعودي با سوابق آلوده‌اي که در پرونده خود دارد و با اين‌که چندي پيش، خيانت بزرگي به عمره‌گزاران ايراني انجام داد، اين بار تصميم به اعدام شيخ نمر دارد.
*نسيم

اين استاد برجسته درس خارج حوزه علميه اعدام شيخ نمر را به شدت محکوم کرد و يادآور شد: ما از اين‌جا اعلام مي‌کنيم که در برابر اعدام شيخ نمر ساکت نخواهيم ماند؛ حوزه علميه، علما و مردم ايران چنين جنايتي را ناحق دانسته و در برابر هيچ ظلمي ساکت نخواهند ماند.

وي در پايان گفت: بايد اين صدا را به دنيا رساند که ما با حصر، شکنجه و اعدام شيخ نمر مخالف هستيم و جلوگيري از آزادي بيان را محکوم مي‌کنيم.