کد خبر: ۸۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۶

توصيه‌هايي براي حفظ سلامتي در فصل تابستان

  فصل تابستان در عين حال که بسياري را به فعاليت در فضاي آزاد ترغيب مي‌کند اما در اين ماه‌هاي گرم همواره بايد نکاتي را براي حفظ سلامتي رعايت کرد.

معمولا تابستان فصل مناسبي براي رفتن به فضاهاي سبز و پارک‌ها و بازي و ورزش و فعاليت بدني است اما به دليل گرم بودن هوا، رعايت برخي نکات در اين شرايط ضروري است.

سايت هلث‌دي‌نيوز به نقل از «انستيتو ملي ديابت و بيماري‌هاي گوارشي و کليوي» در آمريکا چند توصيه سلامتي براي فصل تابستان ارائه کرده که به شرح زير است:

- مي‌توانيد ورزش‌هايي که با آب سروکار دارند مثل شنا کردن را انتخاب کنيد يا براي پياده‌روي به يک باغ‌وحش،‌ موزه يا آکواريوم برويد.

- اگر هواي بيرون براي ورزش کردن خيلي گرم است مي‌توانيد با تماشاي DVDهاي ورزشي در خانه به تمرينات خود ادامه دهيد.

- براي پياده‌روي صبح خيلي زود که هنوز هوا گرم نشده، بهترين موقع است. همچنين در اين فصل از سال مصرف حجم بيشتر مايعات در طول روز ضروري است.

- به برنامه ورزشي روزانه خود فعاليت‌هاي تقويت‌کننده عضلات و وزنه‌ زدن را نيز اضافه کنيد.

- مي‌توانيد با درست کردن يک باغچه کوچک و خانگي در حيات خلوت منزل‌ خود هم موادغذايي سالم تهيه کنيد، هم فعاليت بدني مفيدي داشته باشيد و هم سرگرمي خوب و لذت‌بخشي براي خود فراهم نماييد.

- تعطيلات آخر هفته به همراه خانواده به پارک يا پياده‌روي بعدازظهر برويد يا از بازي‌هاي دسته‌جمعي در فضاي سبز لذت ببريد.

- از فروشگاه‌هاي محلي موادغذايي تازه و مطمئن تهيه کنيد.

- مثل هميشه در تابستان نيز مصرف موادغذايي سالم و مغذي مانند ماهي،‌ مغزها و دانه‌ها، لبنيات کم‌چرب و غلات سبوس‌دار را فراموش نکنيد.
*ايسنا