کد خبر: ۸۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۳۰

سوال هاي مهمي که قبل از ازدواج بايد بپرسيد

  سياري از افراد تصور مي‌کنند ازدواجشان حتما با موفقيت مواجه خواهد شد و در زندگي مشترکشان با هيچ موضوع چالش‌برانگيزي مواجه نخواهد شد درحالي که بدون شناخت طرفين از هم دراين مرحله، امکان موفقيت در زندگي زناشويي بسيار کم است.

يکي از مهم‌ترين گام‌هاي اين مرحله، پرسش‌هايي است که افراد از يکديگر مي‌کنند. ما در اينجا به مهم‌ترين پرسش‌ها اشاره ‌و بر اين نکته تأکيد مي‌کنيم که اين پرسش‌ها تنها گامي است براي درست شناختن فرد مقابل.

يکي از مراحل بسيار مهم که بعد از پرسش‌ها و شناخت طرف مقابل بايد صورت بگيرد، مشاوره با يک روان‌شناس مجرب در اين زمينه است تا هم با کمک او اين شناخت افزايش يابد و هم در صورتي که اين پرسش‌ها ترديدي در ما ايجاد کرده، بتوانيم با او در ميان بگذاريم و کمک بگيريم.

نکته ديگر اينکه همه سؤالات براي دختر و پسر مشترک است، به‌جز سؤالاتي که در مقابلشان نوشته شده که مخصوص دختران يا پسران است.

اولين سوال مهم قبل از ازدواج : برنامه‌ريزي براي آينده
برنامه آينده‌تان، هم در زمينه کاري و هم در زمينه تحصيلي چيست؟
چقدر از زمانتان را مي‌توانيد صرف خانواده‌تان کنيد، به اين معنا که چه موقعي در خانه حضور داريد و چقدر مي‌توانيد مرخصي بگيريد و تعطيلات داشته باشيد؟
بعد از ازدواج در کجا زندگي خواهيم کرد؟
کارهاي عادي و روزمره که از همديگر انتظار داريم انجام دهيم، چيست؟
آيا شما به بچه علاقه‌مند هستيد؟ اگر جوابتان مثبت است، به نظرتان چند مدت بعد از ازدواج اين اتفاق مناسب است و به نظرتان چند بچه کافي است؟ (توجه: در اولويت‌بندي سؤالات، اين سؤال جزو سؤالات با اولويت آخر است؛ به اين معنا که بعد از جلسه سوم آشنايي و نزديک شدن به توافق نهايي،اين سؤال پرسيده شود)

دومين سوال مهم قبل از ازدواج : مسائل مالي
در حال حاضر هر ماه تقريباً چقدر درآمد داريد؟ (توجه: در صورتي که دختر هستيد، اين سؤال را حتماً از خواستگارتان بپرسيد و اگر پسر هستيد و دختري که به خواستگاري‌اش رفته‌ايد داراي شغل است، با احتياط اين سؤال را بپرسيد تا اين شبهه براي او ايجاد نشود که شما به‌خاطر اينکه او شاغل است و درآمدي دارد، به خواستگاري‌اش رفته‌ايد)
چه کسي مسئول هزينه‌هاي امور خانه است؟
‌آيا هردويمان بايد کار کنيم؟
به نظر شما، در حال حاضر هزينه مطلوب و واقعي براي يک خانواده دو نفره چقدر است؟
چند درصد از درآمدتان را مي‌خواهيد براي زندگي‌مشترک خرج کنيد و چند درصد را پس‌انداز مي‌کنيد؟ (توجه: اين سؤال را به طور خاص بايد پسران از دختراني که شاغل هستند بپرسند)
‌به نظر شما، درآمدهاي ما بايد با هم يک‌جا باشند و يا اينکه بايد جدا جدا باشند؟
‌با توجه به درآمد ماهانه‌مان، هدف نهايي‌تان براي مسائل اقتصادي چيست؟ و چه موقع انتظار داريد که به آنها دست يابيد؟ با چه ابزاري و از طريق چه نوع تلاش‌هايي؟
اولويت‌هاي اقتصادي‌تان در زندگي مشترک چيست؟
اگر هر يک از ما کارمان را از دست بدهيم، چه کار بايد بکنيم؟

سومين سوال مهم قبل از ازدواج : ارتباط
‌آيا عادت داريد که بعد از بروز مشکل درموردش صحبت کنيد يا در فکر فرو مي‌رويد؟
به نظر شما ارتباط مناسب همسران بايد چگونه باشد؟
آيا شما حاضريد که در صورت به‌وجود آمدن اختلافي که خودمان قادر به حل درست آن نيستيم، نزدمشاور برويم؟

چهارمين سوال مهم قبل از ازدواج : خلق‌وخو
شما استرستان را چطور کنترل مي‌کنيد و با بحران‌هايي که به ناگهان در زندگي ايجاد مي‌شوند، چگونه مواجه مي‌شويد؟ آيا به ناگهان منفجر مي‌شويد يا به عقب برمي‌گرديد و با خونسردي به مسئله نزديک مي‌شويد يا بين اين دو؟

پنجمين سوال مهم قبل از ازدواج : پزشکي و بهداشتي
(توجه: سؤالات مربوط به اين قسمت، تنها بعد از جلسه سوم آشنايي و مناسب بودن همه شرايط ديگر، براي ازدواج و نزديک شدن به توافق نهايي بايد پرسيده شود و پيش از اين هنگام نبايد پرسيده شود و در صورت پرسيده شدن توسط فرد مقابل نبايد پاسخ داده شود)

‌آيا در خانواده‌تان مشکل حاد بيماري وجود داشته است؟
‌آيا شما خودتان دچار بيماري خاصي هستيد يا اينکه سابقه بيماري سختي را داشته‌ايد؟
‌آيا شما سيگار مي‌کشيد؟

ششمين سوال مهم قبل از ازدواج : مراسم ازدواج
(توجه: سؤالات مربوط به مراسم ازدواج جزو آخرين سؤالاتي است که پس از توافق نهايي بايد پرسيده شود و پيش از اين زمان نيازي به پرسيدن نيست)

به نظر شما مراسم ازدواج چگونه بايد باشد؟
چقدر هزينه براي اين مراسم صرف کنيم؟
چند نفر براي اين مراسم دعوت شوند؟
چه کسي مسئول سازمان‌دهي اين مراسم است؟