کد خبر: ۸۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۷۸

فرکي: مردم آذربايجان فريب نخوريد!

 حسين فرکي بعد از دومين قهرماني پياپي اش در ليگ‌برتر اکنون به همراه تيمش در صدر اخبار قرار دارد، هر چند معتقد است عده اي قصد دارند قهرماني او به همراه سپاهان را لوث کنند.

سپاهان به شکلي دراماتيک موفق شد به عنوان شانس سوم قهرماني ليگ چهاردهم را به نام خود کند. هر چند اتفاقات رخ داده در هفته آخر باعث شد عده اي تراکتورسازي را قرباني بزرگ ليگ بنامند. حسين فرکي که بعد از قهرماني به همراه فولاد، در هفته هفتم ليگ چهاردهم به سرمربي سپاهان جايگزين زلاتکو کرانچار شد، موفق شد در نهايت به همراه زردپوشان عنوان قهرماني را کسب کند و دومين جامش را به صورت پياپي به دست بياورد.

او اکنون درباره اتفاقات منجر به قهرماني تيمش و حاشيه هاي ديدار تراکتور ـ نفت و نيز آينده کاري اش در سپاهان صحبت کرد که در ادامه مي‌خوانيد.

به خاطر تيم‌ملي پيشنهاد سپاهان را قبول کردم
درباره دلايل رفتنم به سپاهان بارها صحبت کرده ام. نمي‌خواستم در آن فضا که مرا به عنوان جانشين کي‌روش معرفي مي‌ کردند، براي تيم‌ملي حاشيه ساز شوم و به همين منظور پيشنهاد سپاهان را پذيرفتم. دوست دارم در فضايي وارد شوم که باب ميلم باشد و از اين انتخاب خوشحالم.

دوست دارم کارهاي سخت را انجام دهم
کار و مسووليت سختي را قبول کردم. سپاهان تيم بزرگي است و سابقه خوبي در فوتبال کشور، ليگ و آسيا دارد و من هم دوست دارم کارهاي سخت را انجام دهم. تلاش زيادي کرديم و به همراه همکارانم روزهاي سختي پشت سر گذاشتيم. در ابتدا يکسري مشکلات داشتيم و نياز به زمان داشتيم که با گذشت زمان شرايط تيم بهتر شد. برديم، باختيم و يک جاهايي اميدوارتر شديم. در سال جديد وراي نتيجه با صباي قم 6 بازي پي در پي را برديم و اين 6 برد ما را به قهرماني رساند.

نقاط ضعف و قوت ليگ؟
نمي‌ توانم به نقاط ضعف ليگ اشاره کنم. سازمان ليگ بايد برنامه هايش را با همکاري و هماهنگي تيم‌ملي انجام مي‌ داد و تيم‌ملي نيز جام‌ملت‌هاي آسيا را در پيش داشت. ما 4 نماينده هم در ليگ قهرمانان آسيا داشتيم و سازمان ليگ مي‌ خواست کمک کند. اگر بخواهم به ضعف ليگ اشاره کنم، بايد از وقفه هاي آن نام ببرم که آن هم سازمان ليگ بي تقصير بود. اتفاق خوب ليگ هم جايي بود که در هزينه ها صرفه جويي شد و در ضمن جوانگرايي مورد توجه ويژه باشگاه قرار گرفت.

تغييرات در سپاهان اذيتمان کرد
ما خيلي اذيت شديم؛ هم خودم و هم کادرم و اين به اين دليل بود که در مقطعي که نتيجه نگرفتيم. به هر حال سپاهان در زمان کرانچار با 3 مدافع بازي مي‌ کرد و با حضور من آن را تغيير داديم و با تغيير سيستم 2ـ4ـ4 بازي کرديم. اين همان سيستمي بود که پيش از اين هم در سپاهان اجرا مي‌ شد و البته در ابتدا ابزار لازم براي اين دفاع را نداشتم و بعضا مي‌باختيم و گاهي مي‌برديم. در 6 هفته آخر 1ـ3ـ2ـ4 و 3ـ3ـ4 بازي کرديم و نتيجه هم داد.

مي‌خواهند قهرماني ما را لوث کنند
راجع به اتفاقات تبريز نمي‌ خواهم پاسخي دهم و دنبال کسب اطلاعات بيشتر هستم و مطمئنا با به دست آوردن آنها کامل صحبت خواهم کرد. اما اين خيلي بد است که بخواهند به ما اتهام بزنند. اين مساله هيچ ارتباطي به ما نداشت. در شرايطي بازي کرديم که دو ديدار کاملا همزمان بود و ناظر و داور همزمان سوت بازي ها را به صدا درآوردند. در شرايطي که بازي همزمان انجام مي‌ شود چرا دنبال توجيه هستند؟ مي‌ خواهند قهرماني ما را لوث کنند در صورتي که سپاهان در اتفاقات رخ داده، بي تقصير است، کاملا بي تقصير است.

چطور ما نتيجه تبريز را مي‌ دانستيم؟
ما و تمام بازيکنان و تمام 10 هزار هوادار حاضر در استاديوم از نتيجه بازي تراکتور باخبر بوديم. چطور در عصرارتباطات چنين بهانه اي مي‌ آورند؟ من و همکارانم از طريق 10 هزار هوادار سپاهان از نتيجه بازي تراکتور باخبر مي‌ شديم.

سکوتشان، شادي شان و هر چيز کوچکي باعث مي‌ شد متوجه شويم آن طرف قضيه چه خبر شده. تلويزيون اتاق داور هم روشن بود و در جريان کامل بازي بوديم. پس بهتر است اين بهانه ها را نياورند. گزارشگر تبريزي هم نتيجه ديدار ما را مي‌دانست، پس چطور مي‌ گويند راه هاي ارتباطي قطع شده؟ اين ها همه اش توجيه و اتهام زني است. با اقتدار قهرمان شديم و اگر ديدار تراکتور و نفت مساوي نمي‌ شد، دوم مي‌ شديم و حقمان را مي‌ پذيرفتيم فوتبال است و در ثانيه نتيجه تغيير مي‌ کند.

به خواهرخواندگي مان لطمه اي وارد نمي‌ شود
فکر نمي‌ کنم اين اتفاقات باعث شود رابطه مناسب دو تيم که پيوند خواهرخواندگي هم بسته اند، لطمه اي وارد شود. براي طرفداران تراکتور احترام قائلم و هميشه گفته ام آنها جزو بهترين هواداران هستند.

مردم آذربايجان فريب نخوريد
در پايان بازي که نتيجه مشخص شد بازيکنانم به رختکن رفتند، دوش گرفتند تا استيج براي مراسم آماده شود. ما از نتيجه باخبر بوديم و مطمئنا آنها هم همين شرايط را داشتند. لطفا توجيه نکنيد و با اين مسائل از زير بار مسووليت خودتان را خالي نکنيد، مردم ارزشمند هستند و نبايد آنها را فريب داد. باز هم مي‌ گويم براي مردم تبريز و هواداران تراکتور احترام قائلم و از آنها مي‌ خواهم فريب نخورند. مردم حقشان نيست اينگونه با آنها برخورد شود آنها آمدند فوتبال ديدند، تشويق کردند و زحمتشان را کشيدند و نبايد آنها را فريب داد.

براي اين قهرماني جان کنديم
از افتخاري که کسب کرديم خوشحالم و براي آن تلاش کرديم و زحمت کشيديم و جان کنديم. من 7 سال با نيت خالصانه براي فوتبال ملي کار کردم و در 4، 5 سال اخير نيز در باشگاه ها براي رسيدن به موفقيت تلاش کردم. جا دارد از کساني که زحمت کشيدند از جمله مديران، بازيکنان، کادرفني و طرفداران و تمام کساني که براي قهرماني تلاش کردند، تشکر کنم. من يک سهم از اين افتخار دارم و ديگران نيز در آن سهيم هستند. اين قهرماني برايم لذتبخش و شيرين بود و خوشحالم در دومين سال بعد از قهرماني به همراه فولاد، با سپاهان نيز قهرمان شديم.

هواداران را حلال کردم
تعداد محدودي از هواداران عليه ما شعار مي‌ دادند و البته آنها بعد از اين قهرماني نزد ما آمدند و بابت آن عذرخواهي کردند. من به اين مسائل توجهي ندارم در همه تيم ها تعداد محدودي هستند که رفتاري احساسي دارند. من وقتي که کار برايم سخت شود تلاش بيشتري انجام مي‌ دهم و فکر و تمرکزم را بيشتر روي کار مي‌ گذارم. شعار هواداران زيبنده نبود و همان ها هم آمدند و بعد از قهرماني حلاليت طلبيدند. اين اتفاقات براي هر تيم و مربي اي قابل پيش‌بيني است و بايد مصمم تر و با کار بهتر به دنبال پايان خوب بود.

فعلا مي‌ خواهم استراحت کنم
من با سپاهان قرارداد مکتوب دارم و اما فعلا مي‌ خواهم استراحت کنم و بعدا درباره فصل آينده تصميم مي‌گيريم. خيلي خوشحالم به آسيا برگشتيم و به اين قهرماني و حضورمان در آسيا افتخار مي‌ کنيم. براي تقويت تيم بعدا صحبت مي‌ کنم و براي صحبت درباره اين موضوع زمان زياد است. اولويت حال است و مي‌ خواهيم از اين قهرماني لذت ببريم.

تشکر از اصحاب رسانه
از تمام اصحاب رسانه که در طول اين يک سال با پوشش درست اخبار به رشد و ارتقاي فوتبال و تيم سپاهان کمک کرده اند تشکر مي‌ کنم و برايشان آرزوي موفقيت دارم و اين قهرماني را نيز به هواداران سپاهان تقديم مي‌ کنم.
*ورزش 3