کد خبر: ۸۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۳۲

خروجي جلسه هيأت‌مديره استقلال/ خسته نباشي آقاي قلعه‌نويي و خدانگهدار!

خبرآنلاين: اعضاي هيات مديره استقلال از ساعت 12 روز دوشنبه دور هم جمع مي شوند تا آخرين تصميم درباره امير قلعه نويي را بگيرند.

امير قلعه نويي قبل از تشکيل جلسه هيات مديره استقلال تصميم به جدايي نگرفت تا هيات مديره تيم را در دو راهي انتخاب قرار دهد. سرمربي استقلال که دو سال متوالي را با ناکامي در اين تيم سپري کرد بعد از دومين شکست در دربي در جمع خبرنگاران گفت 24 ساعت زمان مي خواهد و بعد براي آينده اش تصميم مي گيرد. تصميم او اما تصميم براي ماندن بود تا هيات مديره زير فشار برود. آنها که يک فصل تحمل کردند تا شان پر افتخارترين مربي استقلال را حفظ کنند. کسي که در دل همه مشکلات فني و روحي تيمش تنها به يک عامل گير مي داد، بي پولي!

حالا اما هيات مديره که اعضايش بلافاصله بعد از دربي به دنبال ايجاد تغيير بودند تمام ضوابط حرفه اي را در قبال او رعايت کردند. آنها که در نيم فصل اول امکان اخراج قلعه نويي را داشتند دست نگه داشتند، اين روند را ادامه دادند تا پايان فصل و تيم همه چيزش را باخت و تنها مي توان گفت باشگاه پر هزينه استقلال که با 18 ميليارد تومان بسته شده بود و همين حالا 9 ميليارد تومان يعني نزديک به 50 درصد رقم قراردادهاي شان يا حتي بيشتر دريافتي داشته اند نه سهميه گرفته نه قهرماني آورده است. سکوها به شدت اعتراض دارند و مدام شعار«حيا کن ، رها کن » سر مي دهند و قرارداد قلعه نويي هم تمام شده است. اينکه در مزايده 29 ارديبهشت چه اتفاقي براي استقلال مي افتد خيلي رخداد مهمي نيست چون استقلال خريدار شاخصي ندارد و همه چيز مي ماند براي تصميم بعدي شوراي واگذاري براي اجاره دادن اين تيم ها و در آن صورت نيمي از اعضاي هيات مديره فعلي به احتمال فراوان ماندگار هستند.

اين نظر اعضاي هيات رئيسه 7 نفره تيم قبل از جلسه روز دوشنبه است:

1.مقداد نجف نژاد:« شايد قلعه نويي سال بعد با استقلال نباشد. ما سعي مي کنيم خواسته هواداران و اعتراضات آنها را بشنويم و تصميم بگيريم.» اين نماينده مجلس يک بار در سال هاي دور هم چوب رفاقت با قلعه نويي را خورده بود ، زماني که مدير استقلال بود و با راهنمايي هاي مربي وقت تيم ملي و رئيس سازمان فوتبال استقلال ، ليست آسيايي تيم را نفرستاد و استقلال را از ليگ قهرمانان کنار گذاشتند. اگرچه اين دو بعدها رفقاي صميمي شدند اما در ابتداي فصل که وزارت ورزش نگذاشت نجف نژاد رئيس هيات مديره آبي ها باشد ، قلعه نويي به عنوان عضوي اثرگذار ، خاموش نشست و حمايتي از او نکرد.

2.منصور پورجيدري:«اگر از من به عنوان يک کارشناس بپرسيد ، مي گويم قلعه نويي نياز به حداقل يکسال استراحت فکري دارد و بهتر است دور از استقلال باشد. ما امسال توصيه هاي زيادي به او کرديم که آنها را نپذيرفت.» پورحيدري و قلعه نويي اگرچه هميشه حفظ حرمت همديگر را واجب بر شمردند اما هيچ گاه خيلي هم رابطه اي گرم و صميمي نداشتند. حتي از زماني که قلعه نويي کاپيتان تيم پورحيدري بود.

3.رضا نثاري؛او اگرچه اظهار نظر مستقيمي نداشته اما يکي از آنهايي بود که از ميانه هاي فصل خواهان ايجاد تغييرات در کادرفني بوده است. اين عضو هيات مديره استقلال که دوستي نزديکي با وزير ورزش دارد، بعد از پايان دربي در تماس با ديگر اعضا خواهان تصميم گيري جدي در همان ساعات و به خواست هواداران بوده است.

4.پندار توفيقي ؛او که از اقوام اميررضا خادم است و بخش عمده اي از کار اجرايي تيم را به دوش مي کشد ،از ابتدا خواهان تغييرات بود. توفيقي از نيم فصل اصرار زيادي به تغييرات داشت و بارها اعلام کرده بود تيم با قلعه نويي در پايان فصل به نتيجه اي نمي رسد. توفيقي را بزرگترين حامي جذب مربي خارجي براي سال بعد استقلال مي دانند.

5.رضا صادقپور؛او جدي ترين حامي قلعه نويي در هيات مديره استقلال است. سرمربي اسبق تيم فوتسال استقلال که قرار بود به عنوان عضو هيات مديره مبلغي را به اين تيم کمک کند اما الان مديران تيم از نپرداختن سهمش گلايه مي کنند ، هنوز حامي قلعه نويي است و مي گويد بايد شان اين مربي حفظ شود. صادقپور يکي از دلايلي بود که اعضاي هيات مديره در طول فصل به دنبال جايگزين قلعه نويي نباشند.

6.مسعود معيني؛ بازيکن تحصيلکرده استقلال اصرار داشت قلعه نويي تا انتهاي فصل بماند. او اگرچه رابطه خوبي با قلعه نويي ندارد اما به دليل اختلافاتي که از دوره حضور در آکادمي استقلال با عليرضا منصوريان دارد ، ترجيحش بر ادامه همکاري با قلعه نويي است چون مي ترسد بعد از امير ، منصوريان بع استقلال بيايد!

7.کامران صاحب پناه؛ او هفتمين راي از آراي اصلي هيات مديره است. نظر صاحب پناه هم مخالف است و اين دليلي بود که در نيم فصل قلعه نويي و دوستانش ترجيح شان اين بود اين مدير قديمي فوتبالي در تيم نماند.

استقلال البته دوعضو غير رسمي يعني افشارزاده و سبک دست را هم دارد. سبک دست که اسپانسر تيم است هم به دنبال آينده استقلال است. او تيم را براي 3 سال بعد از اين مي خواهد و در افق بلند مدتش روي قلعه نويي حساب نکرده. صاحب پناه که نماينده اوست هم همين نظر را دارد.

با اين شرايط و درحالي که امير خادم معاون وزير ورزش در امور دو تيم پايتخت چراغ سبز ايجاد تغييرات را نشان داده و گفته است:«هيات مديره ، وزارت ورزش و هواداران از نتايج استقلال راضي نيستند .» بي دليل نيست که اعضا با خيالي راحت تر مي توانند در جلسه براي قلعه نويي تصميم بگيرند. آنها که مي دانند قلعه نويي قراردادي با استقلال ندارد ، در اين جلسه تنها کافي است صورتجلسه اي تنظيم کنند ، در آن از زحمات بي دريغ امير قلعه نويي در يک دهه گذشته تشکر کنند و ضمن آرزوي موفقيت براي او اعلام کنند هيات مديره حق خود مي داند که مذاکرات با گزينه هاي ديگر را آغاز کند. به همين سادگي دوران قلعه نويي و استقلال تمام مي شود و در حقيقت به او گفته اند:تشکر و خدانگهدار! البته اگر هيات مديره استقلال يک بار شهامت انجام تصميم گيري داشته باشد!