کد خبر: ۸۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۴۶
پرسپولیس- الهلال دیداری فراتر از بازی فوتبال؛

جدال ایران و عربستان بر روی زمین چمن / چه کسی پیروز میدان می شود؟

تیم فوتبال پرسپولیس ایران، امروز در دیدار حساس و حذفی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، مقابل تیم «الهلال» عربستان به میدان می‌رود. این دیدار بیش از هر چیز، تقابل کشورهای ایران و عربستان است که همیشه رقابت سختی را در مصاف باهم داشته اند؛ رقابتی که هیچ کس نمی خواهد، بازنده آن باشد.
تیم فوتبال پرسپولیس ایران، امروز در دیدار حساس و حذفی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، مقابل تیم «الهلال» عربستان به میدان می‌رود. این دیدار بیش از هر چیز، تقابل کشورهای ایران و عربستان است که همیشه رقابت سختی را در مصاف باهم داشته اند؛ رقابتی که هیچ کس نمی خواهد، بازنده آن باشد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، دو تیم بزرگ فوتبال باشگاهی کشورهای ایران و عربستان، امروز درحالی به مصاف هم می روند که همه ایرانیان، از پرسپولیس برد می خواهند و سرخپوشان پایتخت، نه به عنوان تیمی از جمع تیم های باشگاهی، بلکه به نمایندگی از فوتبال ایران، باید تیم پیروز این دیدار حساس باشد.

پرسپولیس در حالی به مصاف الهلال می‌رود که هنوز طعم شیرین برد شهرآورد ۸۰ را در گام دارد. آنان، باید در دیداری به مراتب حساستر و مهمتر از شهرآورد تهران، مقابل تیمی به میدان روند که خیلی سخت شکست می‌خورد، ولی با انتخاب و اجرای تاکتیکی مناسب و حمایت پرشور هواداران، شکست ناپذیر نخواهد بود. با توجه با اینکه پرسپولیس، میزبان دیدار رفت است، باید این تیم عربی را در تهران شکست دهد تا سرنوشت بازی به ریاض کشیده نشود.

فوتبال ایران، امروز بیش از هر زمان دیگری به این پیروزی نیاز دارد؛ بازیکنان پرسپولیس و همه فوتبالدوستان ایرانی، باید به این دیدار به عنوان دیداری ملی نگاه کنند؛ دیداری که در زمره مهمترین دیدارهای دوران فوتبالی همه بازیکنان تیم پرسپولیس خواهد بود.

پرسپولیس به عنوان تیم دوم گروه یکم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت تا در این مرحله، مقابل تیم الهلال به میدان رود؛ تیمی نام آشنا برای فوتبال ایران که بیشتر تیم‌های ایرانی را شکست داده است و افتخارات زیادی را در کارنامه خود دارد؛ دو قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، از جمله این افتخارات است.

مصاف امروز

قرمزپوشان، اینبار در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی مقابل الهلال به میدان می‌روند که بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و دیدار رفت در تهران برگزار خواهد شد. سرخ‌ها، هر سه دیدار خانگی خود را در این فصل با برتری پشت سر گذاشته اند. آنان، ۳ – صفر لخویا (قهرمان لیگ قطر) را شکست دادند. تیم النصر (صدرنشین لیگ عربستان) را با یک گل شکست دادند و در سومین دیدار خود با نتیجه ۲ – یک تیم بنیادکار ازبکستان را شکست دادند.

الهلال، یکی از قدرتمندترین تیم‌های عربی است؛ لقب آنان «زعیم» یا «رهبر» است. این تیم ۱۳ بار قهرمان لیگ حرفه‌ای عربستان، شش بار قهرمان جام پادشاهی عربستان، هفت بار قهرمان جام ولیعهد عربستان، هفت بار قهرمان جام فدراسیون فوتبال سعودی، دو بار قهرمان جام برندگان جام آسیا، دو بار قهرمان جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا و دو بار قهرمان سوپر جام باشگاه‌های آسیا شده‌ است.

باشگاه الهلال با کسب ۴۷ جام قهرمانی، پرافتخارترین باشگاه ورزشی کشور عربستان است. شهرت این تیم، بیشتر به دلیل داشتن هواداران پرتعداد در کشورعربستان است. مشهورترین بازیکنان این تیم، «سامی الجابر» و «یوسف الثنیان»، دو ستاره سابق فوتبال عربستان هستند.

بهترین خط دفاع عربستان

الهلال در این فصل، سخت گل زده است و خیلی سخت، دروازه خود را گشوده دیده است. فولاد اهواز، این فصل دو بار مقابل الهلال به میدان رفت، ولی نتوانست دروازه این تیم را باز کند. آنها در ۲۴ دیدار لیگ عربستان، فقط ۱۵ گل خورده اند که آمار جالب توجهی است. البته این تیم ۴۱ گل به ثمر رسانده است که فاصله جالب توجهی با تیم‌های دوم و سوم دارد. «دونیس»، سرمربی یونانی الهلال، فوتبال یونانی را خیلی خوب در این تیم به نمایش گذاشته است.

«جئورجیوس ساماراس»، مهاجم یونانی که از وست برومویچ به الهلال پیوست، خطرناکترین بازیکن این تیم است. «ناصر الشمرانی» نیز یکی دیگر از بازیکنان بزرگ این تیم است که به دلیل محرومیت در این دیدار حضور ندارد. او، هر دو گل بازی برگشت مقابل فولاد را به ثمر رساند. «کواک تایه» کره‌ای نیز دیگر بازیکن موثر الهلال است.

این تیم در خط دفاع، بازیکنان قدرتمندی دارد، ولی شکست‌ناپذیر نیست. پرسپولیس که صدرنشین لیگ عربستان را در تهران شکست داد، باید دروازه خود را در تهران بسته نگه دارد و این امتیاز مهم را به تیم عربستانی ندهد که از گل زده در خانه حریف، استفاده کند. برتری خانگی، تضمینی برای موفقیت سرخ ها خواهد بود.