کد خبر: ۸۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۶۹

بخشنامه وزارت ارشاد در واکنش به پخش تیزر فیلم ««استراحت مطلق» در Gem TV: غیرقانونی است؛ برخورد می کنیم

بخشنامه تأکید کرده است که اگر دفاتر تهیه و پخش فیلم سینمایی مغایر ضوابط و مقررات اعلام شده عمل کنند، در برابر اقدام خود پاسخگو خواهند بود.
پیش از این، سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرده بود که چنان‌چه فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ شود با آن‌ها برخورد خواهد شد؛ اکنون به‌شکل رسمی در بخشنامه‌ای این کار ممنوع اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفه‌ای با ابلاغ بخشنامه‌ای به کلیه دفاتر تهیه و پخش فیلم سینمایی اعلام کرد که پخش پیش‌پرده‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان غیرقانونی است.

در این بخشنامه آمده است: «با توجه به وجود مواد قانونی و نیز به‌منظور اجرای سیاست‌های فرهنگی و هنری سازمان سینمایی و مطابق با اهداف عالیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنان استفاده از ماهواره ممنوع است و نمایش هرگونه فیلم سینمایی ایرانی، تیزر و آنونس فیلم‌های سینمایی ایرانی از طریق شبکه ماهواره‌ای غیرمجاز فارسی‌زبان، منع قانونی دارد.»

بخشنامه تأکید کرده است که اگر دفاتر تهیه و پخش فیلم سینمایی مغایر ضوابط و مقررات اعلام شده عمل کنند، در برابر اقدام خود پاسخگو خواهند بود.

پیش از این حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود: «هنرمندانی که آثارشان مجوز دستگاه فرهنگی کشور را دارد، حق تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای را ندارند و اگر به این کار مبادرت کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.»

به‌گفته نوش‌آبادی شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور هیچ مجوزی از سوی وزارت ارشاد برای تبلیغ فیلم‌های ایرانی ندارند و «اگر اثبات شود هنرمندان در این تبلیغات با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری داشته‌اند، با آن‌ها برخورد می‌شود.»

این سخنان سخنگوی وزارت ارشاد در واکنش به پخش تیزر فیلم «استراحت مطلق» آخرین ساخته علیرضا کاهانی در شبکه تلویزیونی «جم تی وی» بیان شد.