کد خبر: ۸۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۹۱

تصاویر : «الرمادی» در چنگال داعش

 داعش دو روز قبل در بیانیه ای اعلام کرد کنترل کامل شهر رمادی در غرب عراق را به دست گرفته است. این گروه تروریستی در هفته های قبل توانسته بود محله‌های شهر رمادی، مرکز استان الانبار از جمله مناطق الجمعیة والبوعلوان والثیلة را به اشغال خود درآورد.

گروه تروریستی داعش در بیانیه خود اعلام کرد، «ده‌ها نفر از شهروندان» را اعدام کرده و تانک‌های بسیاری از ارتش عراق را به غنیمت گرفته است. پایگاه های خبری داعش نیز تصاویری از آنچه غنیمت های جنگ خواندند منتشر کردند.

رمادی مرکز استان الانبار در غرب عراق قرار گرفته است که عمدتا سنی‌نشین است. پیشروی داعش در این منطقه پس از آن رخ داد که این گروه مجموعه‌ای از خودروهای بمب‌گذاری شده را منفجر و یورش خود را آغاز کرد. خودروهای بمب‌گذاری شده داعش باعث شد نیروهای امنیتی و مبارزان قبایل از شرق این شهر دست به عقب‌نشینی بزنند.

همزمان با پیشروی داعش مردم این شهر به نقاط امن فرار کردند؛ بسیاری از آنها از هفته ها قبل خانه و کاشانه خود را ترک کرده بودند. سخنگوی استاندار الانبار، تخمین می‌زند که 500 غیرنظامی در حملات داعش جان خود را از دست داده‌باشند. گزارش‌های دیگر می‌گوید داعش پس از تسلط بر رمادی 500 نفر را اعدام کرده است. از سوی دیگر داعش بعد از تسلط بر رمادی، اسرای خود در این شهر را از زندان آزاد کرد. رسانه های داعشی تصاویر آزادسازی زندانیان را در رسانه های خود منتشر کردند. عکس های زیر که در چند روز اخیر منتشر شده است وضعیت این منطقه پس از تصرف داعش را نشان می دهد؛ عکس های حضور داعشی ها در الانبار در رسانه های داعشی و عکس های فرار آوارگان در رویترز منتشر شده است.