کد خبر: ۸۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۹۰
گزارش دیلی از تلگراف از همکاري نيروهاي آمريکايي و ايراني در ضد حمله به رمادي

ایران و آمریکا علیه داعش وارد میدان می شوند

آمریکا گفته است به حملات هوایی خود برای کمک به شبه نظامیان تحت حمایت ایران برای بازپس گیری شهر رمادی ادامه خواهد داد.

روزنامه دیلی تلگراف نوشت آمریکا گفته است به حملات هوایی خود برای کمک به شبه نظامیان تحت حمایت ایران برای بازپس گیری شهر رمادی ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، این روزنامه انگلیسی در مقاله ای به قلم ریچارد اسپنسر نوشت روز دوشنبه در حالی که نیروهای حامی دولت عراق برای بازپس گیری شهر کلیدی رمادی در غرب این کشورخود را آماده ضد حمله می کردند، ایران و آمریکا گام دیگری در جهت همکاری نظامی مستقیم در عراق برداشتند.

گروه دولت اسلامی عراق و شام با تصرف شهر رمادی پس از ماه ها جنگ به بزرگترین پیروزی خود از زمان تصرف موصل در سال گذشته دست یافت.

پس از آن که ارتش عراق از حمله هماهنگ دولت اسلامی عراق و شام به رمادی، پایتخت سنی نشین انبار عراق گریختند، دولت عراق روز دوشنبه کمیته های بسیج مردمی را که متشکل از شبه نظامیان عمدتا شیعه و حامی ایران است و در حومه این شهر در کنار مبارزان قبیله ای سنی حضور داشتند ، فراخواند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به کمیته های بسیج مردمی دستور داد برای بازپس گیری رمادی آماده باشند.

در همین چارچوب، حسین دهقان، وزیر دفاع ایران برای گفتگو با دولت عراق وارد بغداد شد.

سفر وزیر دفاع ایران به بغداد نشانه این است که تهران اکنون مهمترین حامی نظامی عراق است.
از طرف دیگر ، آمریکا تایید کرد که با فرار نیروهای عراقی ، حملاتی را در روز یکشنبه به رمادی انجام داده است و افزود حتی اگر این کمیته ها ضد حمله به این شهر را رهبری کنند، به حملات خود ادامه خواهد داد.

استوارت جونز سفیر آمریکا در عراق در دیدار با مقامات عراقی گفت دولت وی به حملات هوایی برای کمک به شبه نظامیان تحت کنترل عبادی که به خوبی نیز سازماندهی شده اند ، ادامه خواهد داد.

این به معنای حمایت هوایی آمریکا از عملیات نظامی شبه نظامیان شیعه تحت حمایت ایران است، همانطور که آمریکا در باز پس گیری شهر تکریت در اوایل سال نیز همین کار را انجام داد.