کد خبر: ۸۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۵

قرائتي: تنها 13 درصد از مردم کشور زکات می‌دهند

  رئيس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تنها 13 درصد از مردم کشور زکات محصولاتشان را پرداخت مي‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در چهارمين همايش گفتمان مهدويت که با محوريت آثار آيت‌الله‌ العظمي صافي گلپايگاني برگزار شد با اشاره به آيه 101 سوره آل‌عمران در قرآن کريم، بر وجود توأمان قرآن مجيد و پيامبر در حکومت نهايي صالحان دنيا تأکيد و اظهار کرد: وقتي امام خميني (ره) در مقياس کوچکي توانست در ايران حکومت تشکيل دهد، مطمئناً امام زمان (عج) نيز بر کل دنيا حکومت خواهد کرد.

وي با بيان اينکه در زمان انقلاب امثال شهيد بابايي به ايران آمدند و علم خودشان را در اختيار کشور گذاشتند، افزود: در زمان ظهور نيز بسياري از متخصصان، تخصص و مهارت خود را در اختيار حضرت ولي‌عصر (عج) قرار خواهند داد.

رئيس ستاد اقامه نماز کشور با تأکيد بر لزوم ساده‌زيستي منتظران امام زمان (عج)، عدم علاقه به مسائلي همچون پرداخت زکات و افراط در انجام امري همچون حج را از نفسانيات انسان دانست و تصريح کرد: با وجود اينکه هر روز پنج بار در نمازهايمان به اصحاب امام زمان (عج) سلام مي‌کنيم، به طور دقيق متوجه اين موضوع نيستيم.

اين مسئول، ترجمه کتاب انجيل به 2 هزار زبان دنيا را يکي از اقدامات مهم مسيحيت در ترويج اين دين عنوان کرد و گفت: اين در حالي است که قرآن مجيد تاکنون تنها به 50 زبان ترجمه شده است.

قرائتي در ادامه با انتقاد از عدم برنامه‌ريزي در زمان تعطيلي دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه در فصل تابستان و امتحانات ميان ترم، بر لزوم تغييرات اساسي در نحوه فعاليت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تأکيد کرد.

وي تغيير و تطابق محتواي دروس در دانشگاه‌ها با نيازهاي کنوني جامعه را از اولويت‌هاي مهم کشور دانست و ادامه داد: در حال حاضر حدود 9 ميليون نفر در دانشگاه‌ها منتظر شغل هستند، در حالي که اين دانشجويان نبايد منتظر برنامه‌هاي دولت باشند و بايد خودشان مهارت لازم براي انجام کارهاي گوناگون را کسب کنند.

اين کارشناس امور ديني و مذهبي به بيان ويژگي‌هاي امام و اولي‌الأمر پرداخت و افزود: لازم است با قرآن و نهج‌البلاغه آشنا شويم و در آموزش و فهم تفسير در کشور بيش از گذشته تلاش کنيم.

رئيس ستاد اقامه نماز کشور تصريح کرد: با وجود اينکه تنها 13 درصد از مردم کشور زکات محصولاتشان را پرداخت مي‌کنند، در سال جاري مبلغ 450 ميليارد تومان زکات جمع‌آوري شد و اين نشان مي‌دهد که اگر تمامي زکات کشور پرداخت مي‌شد، ديگر فقيري در جامعه باقي نمي‌ماند.

چهارمين همايش گفتمان مهدويت با محوريت آثار آيت‌الله‌ العظمي صافي گلپايگاني، صبح امروز توسط نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد.
*فارس