کد خبر: ۸۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۲۱

کفاشیان: تمام تقصیرات بازی تراکتور را به گردن فغانی نیانداختیم / کادر فنی تراکتور هم گناهکارند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت که طبق قانون با علیرضا فغانی داور دیدار تراکتورسازی تبریز و نفت تهران برخورد خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت که طبق قانون با علیرضا فغانی داور دیدار تراکتورسازی تبریز و نفت تهران برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، علی کفاشیان که یکی از حاضرین در جلسه شورای المپیک آسیا بود در حاشیه برگزاری این اجلاس در پاسخ به این سوال که چرا با استعفای حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری موافقت کرده است؟ گفت: «متاسفانه مدت زیادی است که هماهنگی لازم بین کمیته و دپارتمان داوری وجود نداشت و باعث ایجاد مشکل و اختلاف شده بود. ما چند بار هشدار دادیم. حدود یک ماه پیش عسگری استعفا داد که با توجه به در جریان بودن مسابقات مخالفت کردیم تا لیگ تمام شود. عسگری عملکرد خوبی داشت اما با توجه به اینکه برای انتخاب داور اختلاف نظر وجود داشت این موضوع نه به نفع کمیته و نه به نفع دپارتمان بود. بنابراین در جلسه‌ای که با اسدی و عسگری داشتیم تصمیم بر این شد که اصلاحاتی را در دپارتمان داوری داشته باشیم. به این دلیل که عضو هیات رئیسه در کمیته داوران و غیرقابل تغییر است و برای اینکه اختلاف وجود نداشته باشد با استعفای عسگری موافقت کردیم.»

کفاشیان در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا تمام تقصیرات بازی تراکتور و نفت را به گردن فغانی داور مسابقه انداخته شده است نیز گفت: «این موضوع درست نیست. کادر فنی و مدیریت باشگاه تراکتورسازی به این مساله دامن زده‌اند و گناهکارند. ما تذکر لازم را به باشگاه تراکتورسازی دادیم. پرونده فغانی هم برای بررسی عملکردش به کمیته داوری ارجاع داده شد. این به معنای محکومیت نیست. بلکه از کمیته داوران خواستیم عملکردش بررسی شود. در صورتی که گفته شود عملکردش مشکل نداشته که هیچ؛ اما اگر مشکلی داشت طبق قانون مجازاتی برای او در نظر گرفته می‌شود.»

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص حضور تعداد زیادی از بازیکنان امید در تیم بزرگسالان نیز گفت: «این موضوع باعث خوشحالی است. این نقطه قوت است که باید تبریک بگوییم. این نشان می‌دهد که کار فنی تیم امید خوب بوده است.»

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این سوال که آیا بالاخره توانسته به اتاق وزیر راه پیدا کند و آیا با او آشتی کرده است گفت: «بالاخره ما را هم به طبقه چهارم راه دادند.»

وی درباره حضور نداشتن کی‌روش در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: «او خسته بود و تازه از راه رسیده بود. او حتما فیلم بازی‌ها را می‌گیرد و ده بار آنالیز می‌کند.»

کفاشیان درباره سفر به زوریخ نیز گفت: «سه شنبه هفته آینده به آنجا سفر خواهم کرد تا در کنگره فیفا شرکت کنم. ما هم قرار است برنامه‌هایمان را ارائه دهیم و با کشورهای آسیایی و اروپایی مذاکراتی انجام بدهیم. فکر می‌کنم این مساله بتواند به افزایش ارتباطات ما کمک کند. همچنین برای اولین بار یک نماینده از بخش پزشکی فدراسیون فوتبال ایران به کمیته پزشکی فیفا معرفی می‌شود.»