کد خبر: ۸۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۲۴

به ارزان‌ترين کشورهاي اروپايي سفر کنيد

 شايد شما نيز بدانيد که هزينه هاي اروپا نسبت به سال هاي پيش کمتر شده است. پس براي سفر کردن فرصت مناسبي به نظر مي رسد. اما اروپا کشور بزرگي است و اگر بخواهيم سفري اقتصادي و نسبتا کم هزينه را پيش رو داشته باشيم، بايد بدانيم به کجا سفر کنيم.

در ادامه به معرفي ارزان ترين (از نظر هتل و اقامت، هزينه جابجايي، غذا و نوشيدني) و ديدني ترين (جاذبه هاي فرهنگي و تاريخي و طبيعيت ديدني) شهرهاي اروپا و متوسط هزينه هاي روزانه توريست ها در هر شهر مي پردازيم.

1. بخارست، روماني (Bucharest, Romania)
روزانه 43.80 دلار هزينه
براي آشنايي با تاريخچه جذاب فرهنگي و سياسي روماني، از کاخ پارلمان، موزه Village، کاخ Cotroceni در بخارست ديدن کنيد. هر يک از اين مکان هاي تاريخي حس متفاوتي از روماني دريافت خواهيد کرد.
2. صوفيه، بلغارستان (Sofia, Bulgaria)
روزانه 44.71 دلار هزينه
شهر صوفيه ترکيبي است از جاذبه هاي شهري و زيبايي هاي طبيعي. اين شهر با معماري بسيار پيشرفته و خيابان هاي سنگفرش، يکي از قديمي ترين شهر هاي اروپايي است.
3. کيف، اوکراين (Kiev, Ukraine)
روزانه 46.35 دلار
شايد اوکراين در حال حاضر شرايط مساعدي براي سفر نداشته باشد، اما پايتخت آن کيف که در مرکز اين کشور واقع شده، با مکان هاي جذاب و ديدني خود همچنان پذيراي توريست هايي از سرتاسر جهان است.
4. کسکي کروملو، جمهوري چک (Cesky Krumlov, Czech Republic)
روزانه 49.10دلار هزينه
اين شهر با رودخانه اي زيبا در ميان خود، يکي از زيباترين شهرهاي جهان است. کسکي کروملو شهري مقرون بصرفه و مملو از جاذبه هاي تاريخي است.
5. سارايوو، بوسني و هرزگوين (Sarajevo, Bosnia And Herzegovina)
روزانه 50 دلار هزينه
در سارايوا شرق و غرب به هم پيوند مي خورند. تقريبا ده سال پس از جنگ، اين شهر بازسازي شد و بار ديگر به شهري سرزنده و مهمان نواز تبديل شد. ساريوا با جنگل هاي انبوه و رودخانه هايش طبيعت حيرت آوري دارد.
6. سنت پيترزبورگ، روسيه (St. Petersburg, Russia)
روزانه 50.48 دلار
شهر بسيار زيبا و تاريخي سنت پيترزبورگ به "ونيز شمالي" معروف است. در اين شهر بيش از 200 موزه وجود دارد و از اولين مقاصد گردشگران بين المللي به روسيه است.
7. بوداپست، مجارستان (Budapest, Hungary)
روزانه 51.06 دلار
بوداپست يکي از زيباترين و سرزنده ترين شهرهاي جهان است. رود دانوب از ميان شهر مي گذرد و چشم اندازي بي نظير به اين شهر بخشيده است. بوداپست را "پاريس اروپاي مرکزي" مي نامند. اين شهر از نظر غذا و اقامتگاه شهري بسيار مقرون بصرفه براي گردشگران است.
8. کراکوف، لهستان (Krakow, Poland)
روزانه 52.36 دلار
کراکوف از بزرگترين و قديمي ترين شهرهاي لهستان است و نيز از مهم ترين شهرهاي فرهنگي اروپا به شمار مي رود. کراکوف در فهرست ميراث جهاني يونسکو قرار دارد. به اين شهر لقب "فلورانس لهستان" داده اند.
9. بلگراد، صربستان (Belgrade, Serbia)
روزانه 53.52 دلار هزينه
بلگراد (به معناي شهر سفيد) در ميان شهرهاي مقرون بصرفه، به باکيفيت بودن مشهور است و نيز به عنوان يکي از مهم ترين مراکز فرهنگي کشور شناخته شده است. معماري اين شهر آميزه اي از سبک و سياق کشورهاي شرقي و متعلق به دوران رنسانس مي باشد. معماري اسلامي در بناهاي قديمي و مذهبي در بافت قديمي شهر بسيار مشهود است.
10. اسپليت، کرواسي (Split, Croatia)
روزانه 62.08 دلار
هزينه هاي مناسب، دسترسي آسان و فرهنگ غني اسپليت، اين شهر بندري را به يکي از بهترين جاذبه هاي گردشگري اروپا و کشور کرواسي تبديل کرده است.
11. زاگرب، کرواسي (Zagreb, Croatia)
روزانه 64.92 دلار هزينه
زاگرب به شهر موزه ها مشهور است؛ زيرا تقريبا در هر ميداني موزه اي وجود دارد و بيش از هر شهر ديگري در جهان موزه دارد. اگر علاقمند به طبيعت هستيد، از پارک ماکسيمير ديدن کنيد. اين پارک با پوشش گياهان مصنوعي و وحشي و پنج درياچه در فصل بهار و تابستان بي نظير است.
12. ويلنيوس، ليتواني (Vilnius, Lithuania)
روزانه 65.88 دلار
ويلينوس پاينتخت ليتواني و بزرگترين شهر در اين کشور است. نام اين شهر برگرفته از نام رودخانه ويلنيا است.
13. براتيسلائا، اسلوواکي (Bratislava, Slovakia)
روزانه 68.39 دلار هزينه
شهر براتيسلائا با معماري دلنشين خود داراي مقاصد گردشگري تاريخي با هزينه هاي مقرون بصرفه است.
14. جزيره سانتوريني، يونان (Santorini Island, Greece)
روزانه 69.49 دلار هزينه
جزيره سانتوريني و بطور کلي جزاير يوناني با منظره هاي زيبا و غذا و نوشيدني هاي دلپذير و هزينه هاي نسبتا مناسب براي سفر در سال جاري بسيار توصيه مي شود.
15. ريگا، لتوني (Riga, Latvia)
روزانه 69.94 دلار هزينه
ريگا پايتخت لتوني و از جمله شهرهاي تاريخي اروپاست و از اين جهت مي توان آن را با سن پيترزبورگ و بارسلون و وين مقايسه کرد. اين شهر آثار معماري ارزشمندي دارد و در فهرست ميراث جهاني يونسکو قرار گرفته است.
و ديگر کشورهاي مقرون بصرفه اروپايي که براي سفر توصيه مي شود:
تنريف، اسپانيا ((Tenerife, Spain، روزانه 70.05 دلار
پراگ، جمهوري چک (Prague, Czech Republic): روزانه 74.67 دلار
استانبول، ترکيه (Istanbul, Turkey): روزانه 77.07 دلار
ورشو، لهستان (Warsaw, Poland): روزانه 77.66 دلار
مسکو، روسيه (Moscow, Russia): روزانه 77.71 دلار