کد خبر: ۸۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۶

وزير جهاد کشاورزي: مرغ زير ۷ هزار تومان يعني ضرر

  وزير جهاد کشاورزي در مورد قيمت مرغ در بازار گفت: به جرات مي گوييم قيمت زير 7 هزار تومان براي توليد کننده ضرر مي کند و قيمت بالاي هشت هزار تومان هم براي مصرف کننده مشکل آفرين مي شود و بر همين اساس بهترين قيمت بين اين دو عدد است و بنده به عنوان وزير کشاورزي تلاش خود را براي حفظ اين قيمت به کار خواهم بست.

محمود حجتي کرماني پنجشنبه درجمع کشاورزان شهرستان سراب گفت: کشاورزان از آسيب پذيرترين اقشار جامعه هستند چرا که دسترنج آنها در برابر عوامل و آسيب هاي طبيعي و نظاير آن قراردارد و دولت مصم به حمايت از اين بخش است.

وي با اذعان به مشکلات فراگير سيب زميني کاران منطقه تاکيد کرد: قبول دارم که اين افراد با مشکلات عديده اي روبرو هستند و قيمت خريد تضميني نيز کفاف و جوابگوي نيازها و هزينه هاي آنها نيست.

وي با اشاره به اقدامات حمايتي دولت در اين خصوص اظهار داشت: تا حد امکان مي کوشيم تا با اعمال سياست هاي حمايتي کشاورزان را ياري کنيم اما بايد به کشت هاي جايگزين نيز فکر شود و سطح زير کشت متناسب با نياز بازار باشد.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در مورد شهرک دامپروري سراب افزود: واضح است که کسي که صرفا با دريافت وام قصد دامداري در اين شهرک را داشته باشد متضرر خواهد بود، و دامدار بايد زمين لازم براي کشت علوفه براي دام را داشته باشد.

وي در مورد قيمت مرغ در بازار نيز گفت: به جرات مي گوييم قيمت زير هفت هزار تومان براي توليد کننده ضرر مي کند و قيمت بالاي هشت هزار تومان هم براي مصرف کننده مشکل آفرين مي شود و بر همين اساس بهترين قيمت بين اين دو عدد است و بنده به عنوان وزير کشاورزي تلاش خود را براي حفظ اين قيمت به کار خواهم بست.

وزير جهاد کشاورزي همچنين با اشاره به بحران کمبود آب تاکيد کرد: فناوري هاي نوين آبياري و يکپارچه سازي اراضي کشاورزي بايد در اين خصوص مد نظر قرارگيرد

گفتني است در اين مراسم پاياب سد تاجيار سراب با حضور وزير جهاد کشاورزي و مسئولان محلي سراب به بهره برداري رسيد که در فاز اول ۲۲۰ هکتار از اراضي کشاورزي منطقه را با ۲۶ ميليارد ريال هزينه تحت پوشش قرارمي دهد.