کد خبر: ۸۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۲۰
انتشار اسناد کشف شده در محل زندگی سرکرده القاعده؛

بن لادن به دنبال تاسیس دفتر نمایندگی در ایران بود!

اسناد جدید نشان می دهد اسامه بن لادن سرکرده القاعده تمایل داشت دفتر نمایندگی در ایران داشته باشد!

یک پایگاه اینترنتی نوشت: اسناد جدید نشان می دهد اسامه بن لادن سرکرده القاعده تمایل داشت دفتر نمایندگی در ایران داشته باشد!

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، «دی دیلی بیست» در گزارشی نوشت: اسناد جدیدی که در محل اختفای اسامه بن لادن در ابوت آباد پاکستان کشف شده اند نشان می دهند اسامه بن لادن بسیار تمایل داشت گروه القاعده دفتری در ایران داشته باشد. این اسناد همچنین نشان می دهد که القاعده در مقایسه با گروه تروریستی داعش دیدگاه ملایم تری درباره ایران به عنوان یک کشور شیعه داشت.

در میان اسنادی که در محل اختفای بن لادن کشف شده اند گزارشی بدون تاریخ درباره عملیات خارجی القاعده وجود دارد که نشان می دهد این گروه تلاش کرده است دفتری آموزشی را در ایران افتتاح کند اما از این اقدام به علت هزینه های بسیار زیاد آن صرفنظر کرده است.

در این سند نوشته شده است« ما قصد داشتیم اداره ای را برای خود در ایران ایجاد کنیم تا کسانی را که خواهان پیوستن به ما هستند جذب کنیم اما به علت هزینه های بسیار زیاد این اقدام از انجام آن منصرف شدیم.» هر چند این گزارش بدون تاریخ است اما احتمالا در سال دو هزار و شش نوشته شده است. در بخشی از این گزارش هم به لزوم حمله به اهداف دانمارکی به علت انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز درباره پیامبر اسلام اشاره شده است.

در بخشی از این اسناد هم نامه ای است که به نظر می رسد دستورالعمل برای سخنگوی این گروه است و در آن گفته شده است شخصی که مسئولیت سخنگویی القاعده را دارد باید درباره خبر برخی رسانه ها مبنی بر ارتباط القاعده با ایران که خبر نادرستی است واکنش نشان دهد و اظهار نظر کند.

کلینت واتس تحلیلگر امور منطقه در موسسه تحقیقات سیاست خارجی گفت اسناد موجود نشان می دهند که اعضای القاعده از ایران بیزار بوده اند. از جمله اعضا و وابستگان القاعده که در ایران بازداشت و زندانی شدند می توان به ام حمزه و حمزه همسر و پسر بن لادن اشاره کرد.

در یکی از نامه های کشف شده در محل اختفای بن لادن گفته شده است زمانی که این افراد در ایران از زندان آزاد شدند باید در خانه امن نگهداری شوند تا بن لادن تصمیم گیری کند که آنها را به کجا اعزام کند. در نامه دیگری گفته شده است القاعده نگران آن است که ایران بعد از آزادی همسر و پسر بن لادن از طریق آنها از بن لادن جاسوسی کند. به همین علت خطاب به ام حمزه همسر بن لادن گفته شده است بعد از خروج از ایران باید همه چیزهایی را که در ایران با خود داشته است مانند لباس، کتاب و غیره را کنار بگذارد.