کد خبر: ۸۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۴

رهبر چچن: زن‌هایتان را از واتس‌اپ بیرون بکشید

  "رمضان قدیرف" رهبر چچن، از مردان خواسته است که اجازه ندهند زنانشان از واتس‌اپ استفاده کنند.

به گزارش بی بی سی، از قول او نقل شده: "در را رویشان ببندید، نگذارید بروند بیرون، بعد دیگر نمی‌توانند از این پیغام‌ها بفرستند."

 قدیرف این حرف را پس از آن می‌زند که ازدواج اجباری یک فرمانده پلیس چچن با دختری ۱۷ ساله موجی از پیغام‌های عصبانی را روی واتس‌اپ به راه انداخت. ازدواج فرمانده پلیس ۴۷ ساله با این دختر ۱۷ ساله در حالی صورت گرفته که او همسری دارد.

رمضان قدیرف با وجود اینکه این ازدواج خلاف قوانین روسیه است از آن حمایت کرده است. در عین حال برخی مقام‌های عالی از قانونی شدن تعدد زوجات حمایت کرده‌اند.

قدیرف رهبری اقتدارگرا و متحد اصلی ولادیمیر پوتین در چچن است. او سنت ربودن عروس و ازدواج زیر ۱۸ سال را غیرقانونی اعلام کرده است، اما تصور می‌شود که طرفدار تعدد زوجات باشد.

ماگومد داوودف، دستیار ارشد او گفته است: "همه چیز باید مطابق شریعت باشد، اگر مردی از عهده اداره بیشتر از یک زن بر می‌آید چرا بیشتر ازدواج نکند؟"

اکثریت جمعیت چچن مسلمان است.

درباره ازدواج اخیر ناژود قوچیگف، از فرماندهان پلیس، گفته شده است که وی جلوی خروج دختر ۱۷ ساله از خانه‌اش را گرفته و با تهدید خانواده این دختر توانسته که با او ازدواج کند.

قدیرف از طریق تلویزیون محلی موج پیغام‌های انتقادی در واتس‌اپ را تقبیح کرد و گفت: "بس است. مثل چچنی‌ [واقعی] رفتار کنید. ناموس خانواده مهمترین چیز است."

"این چیزها را ننویسید. زن‌هایتان را از واتس‌اپ بیرون بکشید."

او هفته گذشته در اینستاگرام خود از برخی رسانه‌های روس به خاطر پوشش این خبر انتقاد کرد و گفت "این جنجال به دستور مشتی لیبرال به پا شده است."