کد خبر: ۸۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۴

اعلام نتیجه مزایده سرخ آبی‌ها هفته آینده


معاون حقوقی وامورمجلس رئیس جمهور گفت: نتیجه نهایی مزایده سهام سرخ آبی های پایتخت طی هفته آینده، اعلام میشود.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، امیررضا خادم دیشب درحاشیه جلسه هیئت های ورزشی استان اردبیل با اشاره به برگزاری چهار دوره مزایده برای واگذاری پرسپولیس واستقلال گفت: در دور چهارم مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سه خریدار جدی پیشقدم شدند که سازمان خصوصی سازی اوایل هفته آینده در این زمینه اطلاع رسانی می کند.
 
وی عنوان کرد: تشخیص فرد یا شرکت دارای صلاحیت خرید و مالکیت هر یک از این دو باشگاه براساس تصمیمات گرفته شده برآمده از شورای واگذاری است وهرگونه دخالت وزارت ورزش در این زمینه برآمده از شایعات می باشد.
 
معاون حقوقی، امور مجلس وهماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان فعالیت های این وزارتخانه در بحث واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تنها محدود به فراهم کردن شرایط واگذاری عنوان کرد.
 
سه هزار و 500 پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور
 
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان  گفت: هم اکنون سه هزار و 500 پروژه ورزشی نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که با توجه به اعتبارات موجود امکان فعال سازی همه آنها نیست .
 
امیررضا خادم مجموع اعتبارات این وزارتخانه را برابر با 10 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه ورزش در سطح کشور عنوان کرد و افزود: بودجه مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ها 80 هزار میلیارد ریال است در حالی که بودجه وزارت ورزش و جوانان حدود هشت هزار میلیارد ریال می باشد.
 
وی گفت:: برخی پروژه های نیمه تمام یا به اتمام رسیده نیز معارضینی دارند که در مجموع منجر به محکومیت قضایی 40 هزار میلیارد ریالی این وزارتخانه شده و برای حفظ مجموعه های موجود باید این مبلغ پرداخت شود.
 
خادم اضافه کرد: در این شرایط اجرای پروژه های جدید منطقی نیست و شرایط اعتباری هم چنین اجازه ای نمی دهد و یکی از راه های حفظ مجموعه های موجود نیز معاوضه و یا تهاتر می تواند باشد.
 
او همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه احداث کمپ تیم های ملی در شهرستان سرعین اظهار کرد: کمپ سرعین در حد یک طرح است و با توجه به تعداد قابل توجه پروژه های نیمه تمام حوزه ورزش و با در نظر گرفتن اعتبارات موجود، هیچ پروژه جدیدی در کشور آغاز نخواهد شد.
 
خادم افزود: تنها راه احداث این کمپ اختصاص بودجه از محل اعتبارات استانی است تا در سال های آینده و بهبود وضعیت اقتصادی، برای تکمیل آن از اعتبارات ملی استفاده شود.
 
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بودجه ای برای آغاز طرح های ملی جدید نداریم، گفت: راه دیگر اجرای چنین پروژه هایی این است که با جذاب کردن این پروژه ها، زمینه را برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم.
 
اتفاقات رخ داده در مسابقه تراکتور سازی و نفت تهران طبیعی نیست
 
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان  گفت: برای من به عنوان کسی که از دور به موضوع نگاه می کنم، اتفاقات رخ داده در دیدار تیم های تراکتور سازی تبریز و نفت تهران طبیعی نیست.
 
امیررضا خادم گفت: بر اساس دستور رییس جمهوری، شخص وزیر با مدیران ذی ربط استانی مذاکره کرده و رییس فدراسیون فوتبال هم در این زمینه به تبریز سفر کرده تا موضوع از نزدیک بررسی شود ولی تاکنون به جمع بندی نرسیده ایم.
 
خادم افزود: به عنوان عضوی از خانواده ورزش اعلام می کنم که تیم های آذربایجانی با دیگر تیم ها برای ما تفاوتی ندارند و احتمال هرگونه تبانی و حق کشی برای هر استانی و تیمی ممکن است وجود داشته باشد که در این زمینه نیز بررسی خواهد شد.
 
او اضافه کرد: در بسیاری مواقع اشتباهات داوری در دیدارهای حساس رخ می دهد که از کنار آن شائبه هایی نیز مطرح می شود و در باره دیدار تراکتور سازی و نفت نیز مسایلی مطرح شده که آماده ایم در صورت ارایه اسناد رسمی و توجیه منطقی، پیگیری های لازم را انجام دهیم.