کد خبر: ۸۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۵

بیش از ۱۴۰۰ مظنون در پرونده سوء استفاده جنسی از کودکان در بریتانیا


 پلیس بریتانیا که همچنان مشغول تحقیق درباره پرونده سوء استفاده جنسی از کودکان طی دهه های ۷۰ تا ۹۰ میلادی است، می گوید تاکنون بیش از ۱۴۰۰ مظنون را شناسایی کرده است.

به گزارش یورونیوز، به گفته اسکاتلندیارد تاکنون ۲۶۱ نفر از این مظنونان توسط قربانیان سوء استفاده جنسی شناسایی شده اند و به علت حساسیت این پرونده، آنها حتی مجوز کنکاش از افراد قدرتمند در کشور را نیز دارند.

سایمون بیلی، رئیس بخش حمایت از کودکان پلیس ملی بریتانیا می گوید: «این به این معنی است که قربانیان می توانند بیش از هر زمان دیگری اعتماد کرده و برای اعلام موارد سوء استفاده جنسی جلو بیایند. آنها می توانند مطمئن باشند که هنگامیکه بیایند و سوء استفاده هایی را که برایشان پیش آمده اعلام کنند، واکنش ما به این موضوع نسبت به گذشته، بسیار متفاوت خواهد بود.»

موضوع سوء استفاده جنسی گسترده از کودکان زمانی علنی شد که جیمی ساویل، از چهره های شناخته شده تلویزیون بریتانیا متهم به کودک آزاری شد.

گراهام ویلمر که در گذشته یکی از قربانیان بوده و هم اکنون به عنوان مشاور در این زمینه فعالیت دارد، می گوید: «۱۴۰۰ مظنونی که امروز از آن صحبت می شود را می توان مانند نوک یک کوه یخ دانست. ما در حال کار روی صدها نفر از بازماندگانی هستیم که همچنان برای دادن گزارش می آیند. ما با آنها کار می کنیم و به آنها کمک می کنیم تا جلو بیایند.»

در میان مظنونان، دهها سیاستمدار و حتی ستارگانی از دنیای ورزش و تلویزیون نیز وجود دارند.
طی سه سال گذشته، شمار حوادث گزارش شده به پلیس در این زمینه ۷۱ درصد افزایش یافته است.